Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ozan, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Çağdaş oyunculuk yöntemleri açısından Stanislavski Sistemi'nin incelemesi
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Ozan, Murat; Anar, Özer
    20. yüzyıl yeniliklerin çağı olurken, sanatın binlerce yıllık geçmiş uygulama ve teori deneyimi ile çağın sunduğu imkânlar insanların hizmetine sunulmuştur. Tiyatro sanatçıları geçmiş tiyatro birikimlerini incelemişler ve sahne için yeni yöntemler geliştirmişlerdir. Sahne sanatları açısından bu yöntemler dünyanın her yerinde araştırılmıştır. Bundan dolayı, tiyatronun gelişimi açısından sürekli daha iyisini arayan sanatçıların çabalarıyla oyunculuk yöntemleri gelişmeye devam etmiştir. Araştırmanın temelinde Stanislavski Sistemi açısından, çağdaş oyunculuk yöntemleri ve yöntemlerin nasıl geliştiği gözlemlenirken, “Stanislavski Sistemi” adında bir oyunculuk yöntemini deneyimleyen sahneye aktaran ve bu alanda öncü olan Konstantin Stanislavski incelenmektedir. Bu doğrultuda tiyatro sanatına dair geliştirdiği yöntemleri ele alınmıştır. Stanislavski Sistemi Rusya’da Stalin Dönemi’nde oluşmuştur. Bu gergin atmosferde Stanislavski kendi ülkesinde geliştirdiği yöntem sayesinde beğeniyle karşılanmış ve çalışmalarına hiç ara vermeden devam etmiştir. Sahnede gerçek olanı arama çabasıyla fiziksel olduğu kadar psikolojik altyapısı olan bu yöntem Rus coğrafyasında dönemin sanatçıları tarafından ilgiyle uygulanmaya başlamıştır. Stanislavski sahne çalışmalarına yeni bir boyut kazandırmış, adeta laboratuvar ortamında sistemini ileriye taşımıştır. Dönemin oyunculuk yöntemleri açısından devrim niteliğindeki Stanislavski Sistemi batılı sanatçılarında dikkatini çekmiştir. Tiyatro sanatının insanı insanla anlatma yaklaşımından dolayı Stanislavski Rusya’nın dışında teorik ve pratik çalışmalarını paylaşma isteği duymuştur. Paylaşıma açılan sistemi batıdan birçok sanatçı kendine kılavuz edinmiş, sistemin temeli üzerine kendi yöntemlerini kurgulama yoluna gitmişlerdir. Amerikalı Stella Adler Sistemle Stanislavski sayesinde tanışmış daha sonra kendi oyunculuk okulunda bu temelin üzerine geliştirdiği yöntemleri derslerinde işlemiştir. Diğer çağdaş yöntemleri deneyimleyen, Amerika Birleşik Devletlerin’den Eric Morris ve Peter Brook’un oyunculuk yöntemleri, Stanislavski Sistemi açısından; değerlendirilerek tezin diğer araştırma ve karşılaştırma bölümünü oluşturuyor. Sonia Moore, Lee Strasberg Meyerhold, Grotowski ve Brecht’in sahne yaklaşımlarını tezin geneli dahilinde ve spesifik yaklaşımlarda sınırlılık gözeterek değerlendirmelerin içinde yer alıyor. Bu araştırmada, çağdaş yöntemler olarak adlandırılan, Stanislavski Sistemi temelinden oluşan yöntemler ve Stanislavski’nin sisteminin yalın hali; okumalar, gözlem ve analizlerle incelenirken, araştırma sonuçları açısından her bir yönteme objektif yaklaşarak sanat ve akademik alanlardaki bilim ve sanat insanlarına katkı sunulması amaçlanmaktadır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim