Yazar "Sevim, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Fen bilgisi öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri(Maltepe Üniversitesi, 2001) Ayas, Alipaşa; Karamustafaoğlu, Orhan; Sevim, Serkan; Karamustafaoğlu, SevilayEğitim-öğretimin en önemli hedeflerinden birisi bireyleri yaşama hazırlamaktır. Bireylerin kendi yaşantılarını etkileyen olaylarla okulda kazandıkları bilgiler arasındaki ilişkiyi kavramaları onların bilimsel okur-yazar olmalarına büyük ölçüde katkı sağIar. Eğitim sürecinde kazanılan bilgiler. günlük yaşamla ilişkilendirilebildiği oranda kalıcı olur ve yaşam boyu karşılaşılan yeni durumlara daha kolay, uygulanabilirler. Sunulan çalışmada. K.T.Ü Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri araştırılmıştır. Bu amaçla 25 sorudan oluşan bir anket-test Fen BiIgisi Öğretmenliği Programı I. II. IIl ve lV. sınıflardan seçilen 50'şer kişilik örneklem grubuna uygulanmış ve bulguların analizi SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Bulgulara dayalı olarak elde edilen sonuçlarda başarı seviyesi yönünden sınıflar arası farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuçların öğretmen eğitimi sürecine katkılar sağlaması amacıyla bazı öneriler sunulmuştur.