Fen bilgisi öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Eğitim-öğretimin en önemli hedeflerinden birisi bireyleri yaşama hazırlamaktır. Bireylerin kendi yaşantılarını etkileyen olaylarla okulda kazandıkları bilgiler arasındaki ilişkiyi kavramaları onların bilimsel okur-yazar olmalarına büyük ölçüde katkı sağIar. Eğitim sürecinde kazanılan bilgiler. günlük yaşamla ilişkilendirilebildiği oranda kalıcı olur ve yaşam boyu karşılaşılan yeni durumlara daha kolay, uygulanabilirler. Sunulan çalışmada. K.T.Ü Fatih Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri araştırılmıştır. Bu amaçla 25 sorudan oluşan bir anket-test Fen BiIgisi Öğretmenliği Programı I. II. IIl ve lV. sınıflardan seçilen 50'şer kişilik örneklem grubuna uygulanmış ve bulguların analizi SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Bulgulara dayalı olarak elde edilen sonuçlarda başarı seviyesi yönünden sınıflar arası farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuçların öğretmen eğitimi sürecine katkılar sağlaması amacıyla bazı öneriler sunulmuştur.
The most important target of education is to prepare students to fulfill their daily life needs. To realize these relationship depends on students scientific literacy. If knowledge can be applied in new situation early it can be learn and can not be forgotten during the life. In this study students at the Science Teacher Department of Fatih Faculty of Education were research to desire whether they can link the knowledge of the science with the daily life needs. The questionare including 25 questions carried out with 200 students selecting randomşy at Science Teacher Department Program and data analysis was made using SPSS/PC program. Especially third-grade students achievement levels were statistical meaningful in comparison of the other samples. It's believed that these results comes from the new courses Teaching Technologies and Equipment Development and Science Laboratory Activities which third-grade students have already taken.
The most important target of education is to prepare students to fulfill their daily life needs. To realize these relationship depends on students scientific literacy. If knowledge can be applied in new situation early it can be learn and can not be forgotten during the life. In this study students at the Science Teacher Department of Fatih Faculty of Education were research to desire whether they can link the knowledge of the science with the daily life needs. The questionare including 25 questions carried out with 200 students selecting randomşy at Science Teacher Department Program and data analysis was made using SPSS/PC program. Especially third-grade students achievement levels were statistical meaningful in comparison of the other samples. It's believed that these results comes from the new courses Teaching Technologies and Equipment Development and Science Laboratory Activities which third-grade students have already taken.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Fen bilgisi eğitimi, Bilgilerin günlük yaşamla ilişkilendirilmesi, Öğretmen eğitimi, Science education, Linking the knowledge with daily life, Teacher education
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim, S. ve Karamustafaoğlu, S. (2001). Fen bilgisi öğrencilerinin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme seviyeleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (458-462 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.