Yazar "Tamer, Fatma" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Aile ve din eğitimi: İlköğretim düzeyindeki öğrencilere verilen din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin sosyalizasyona etkisi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10) Tamer, Fatma; Oktik, NurgünBu tezde ilköğretim düzeyindeki öğrencilere verilen din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin sosyalizasyona etkisi, aile görüşleri çerçevesinde irdelenip değerlendirilmiştir. 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda zorunlu ders olarak hafta da 2 saat okutulmakta olan din kültürü ve ahlak bilgisi dersi, sosyalizasyonun temel taşları olan din, ahlak ve kültür kavramlarını isminde geçirmesi özelliği ile dikkat çekmektedir. Ders, bu özelliği dikkate alınarak sosyalizasyon kavramı ile değerlendirilmiştir. Yapılan araştırmanın verileri niteliksel araştırma tekniği kullanılarak elde edilmiştir. İlköğretim düzeyinde çocuğu olan anneler ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. 10 devlet, 10 özel okul velisi olmak üzere toplamda 20 veli ile görüşülmüştür. Araştırmada; toplumu kuşatıcı, hoşgörülü, evrensel değerlere sahip bireyler yetiştirmek ve din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin zorunluluğu göz önünde bulundurulduğunda yaşanılan çıkmazları ortadan kaldırmak adına önerilerde bulunabilmek için ailelerin fikirleri değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ailelerin din faktörüne bakışı, çocukların dini ve ahlaki gelişimleri sürecinde ailelerin rolü, dersin varlığı ve zorunlu oluşu, dersin içeriği, dersin sosyalizasyona etkisi, dersten beklentiler isimli ana başlıklar altında açıklanmıştır.