Yazar "Temel, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın İlköğretim ikinci kademe(ortaokul) ders programlarında yatay ve dikey ilişki(Hacettepe Üniversitesi, 1992) Temel, AliEğitim programı yatay ve dikey bakımdan kaynaşık olursa, öğrenme yaşantısı; 1) Kendinden önce gelene dayalı ve daha sonra gelene hazırlayıcı, 2) Yandaşı olan diğer yaşantılarla ilişkisi bakımından da daha anlamlı olur. İçeriğinde yer alan öğrenme yaşantıları birbirlerini pekiştirebilecek şekilde düzenlenmiş bir program etkili bir eğitim aracı haline gelebilir. Kuşkusuz, öğrenme yaşantılarının birbirleriyle dayanıştığı çerçeve koşullarının birbirleriyle tutarlı olmasını da gerektirir.Yayın Öğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları "İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan resmi Anaokullarında bir tarama"(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Kavaklı, Gizem; Temel, AliBu araştırma ile İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan 11 ilçedeki 33 Resmi Anaokullarında görev yapan öğretmenlerin mobbinge maruz kalma algısının yaygınlığı, mobbinge maruz kalma algıları demografik değişkenler üzerinde nasıl yoğunlaştığı, maruz kaldıkları mobbing davranışlarının sıklığının kişisel özelliklere göre nasıl farklılaştığı incelenmiştir. Araştırmada öğretmenlere, kişisel bilgilerini tespit etmek için Kişisel Bilgi Formu (EK- A), mobbing algılarını tespit etmek için ise Mobbing Algı Ölçeği (EKB) formu dağıtılmıştır. Araştırmada, 139 öğretmenden alınan verilere göre öğretmenler değişen tür ve yoğunluklarda mobbing davranışlarına maruz kaldıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler en çok mobbingin “Kendini gösterme ve iletişimi engelleme” boyutuna en az ise “Doğrudan sağlığa saldırıda bulunma” boyutuna maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Genellikle kadın, bekâr, 10 yıl ve daha az tecrübesi olan ve görev yaptığı okuldaki hizmet süresi az olan öğretmenlerin bu davranışlara daha çok maruz kaldıkları tespit edilmiştir.