Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tokay, Ilgaz" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Uzaktan eğitim sürecinde UB programlarında görev yapan İngilizce Öğretmenleri’nin teknolojiye ilişkin tutumları
    (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Tokay, Ilgaz; Onur, Jale
    Bu araştırmanın amacı; Uzaktan eğitim sürecinde Uluslararası Bakalorya (UB) Programı kapsamında görev yapan İngilizce Öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada karma bir yöntem kullanılmıştır. Sıralı Açıklayıcı Desen ile araştırmanın verileri elde edilmiştir. Araştırmanın ilk aşaması olan nicel boyut, 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul İlinde bulunan UB PYP, MYP ve DP programları kapsamında ders veren İngilizce Öğretmenleri ile yapılan anket oluşturmaktadır. Araştırmanın ikinci aşaması olan nitel boyut ise anket çalışmasının sonuçları doğrultusunda kurgulanmıştır. Buna göre Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeğine (ETKYT) katılan 63 kişinin ölçek puanları yüksekten düşüğe doğru sıralanmıştır. Ardından ortalama puanı 4,00 ve üzeri olan 27 kişi ile görüşme planlanmıştır. Ancak geri dönüş yapan ortalama puanı 4,36 üzeri olan 12 Öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak çevrimiçi görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde gönüllülük esas alınarak katılımcıların istekleri doğrultusunda geri dönüş yapan 12 kişi ile görüşülmüştür. Yapılan nicel ve nitel araştırmalarda Öğretmen cevaplarında ana temalar ve alt temalar saptanmıştır. Eğitimde teknoloji kullanımının UB programlarında görev yapan İngilizce Öğretmenleri üzerindeki etkileri, İngilizce derslerinde teknoloji kullanımının UB programlarında okuyan öğrenciler üzerindeki etkileri ve UB programlarında teknolojinin yüz yüze eğitim üzerindeki beklenen rolleri ana temalar olarak belirlenirken, Öğretmenlerinin teknoloji kullanımı konusundaki deneyimleri, Uzaktan eğitim sonrası çevrimiçi programların eğitimdeki rolleri, teknolojinin UB programlarında okuyan öğrenciler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, UB programlarında görev yapan İngilizce Öğretmenlerinin teknolojik altyapıları, teknoloji kullanımının öğretmen tercihine bırakılması konuları ise alt temalardır. Bu araştırma ile, UB programlarında görev yapan İngilizce Öğretmenlerinin teknoloji kullanımı konusundaki tutumları tespit edilmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde edinilen ve geliştirilen teknolojik yeterliklerin uzaktan eğitim sonrasında nasıl bir rol oynadığı belirlenmiştir. UB programlarında İngilizce eğitiminde teknolojinin önemli bir rolü olduğu tespit edilmiştir. UB programlarında görev yapan İngilizce Öğretmenlerinin ve UB liderlerinin belli bir birikime sahip olması gerektiği ve yaş faktörünün teknoloji kullanımı üzerinde önemi olmadığı saptanmıştır. UB programlarında görev yapan İngilizce Öğretmenlerinin yeniliklere açık oldukları için kendilerini teknoloji kullanımı konusunda geliştirdikleri görülmüştür. Bireylerin öz yeterlik ve dijital okuryazarlık gibi kazanılmış becerilerinin teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilme düzeylerini yükselttiği sonucuna ulaşılmıştır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim