Yazar "Tuncer, Mehmet Cenker" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Kuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakış(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Tuncer, Mehmet Cenker; Oktik, NurgünBu çalışma İstanbul ilinde ikamet eden Bebek Patlaması, X ve Y kuşaklarına mensup bireyler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın konusu kuşaklararası tüketim ilişkilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatürden de yararlanarak tüketime bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşmak hedeflenmiştir. Bu hedefe en uygun olacak şekilde araştırmanın yöntemi karma yöntem olarak belirlenmiştir ve araştırma kapsamında 12 kişi ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiş ve 180 kişiye anket uygulanmıştır. Kuşaklararası tüketimin niteliğine ilişkin kuşaklararasında süregelen ve her kuşağın kendi oluşturduğu ortak bir anlatıya ulaşılmıştır. Bu anlatı doğrultusunda araştırma bulguları, “yokluk”, “ayağını yorganına göre uzatmak”, “tüketim toplumu”, “ihtiyaç” gibi kavramlarla ilişkilendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre kuşakların Türkiye’nin özel tarihinden etkilenmekle beraber evrensel bir anlatının da bir parçası olduğu gözlemlenmiştir.Yayın Kuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakış(OPUS Toplum Araştırmaları Dergisi, 2022) Tuncer, Mehmet Cenker; Oktik, Nurgün; Oktik, NurgünBu çalışma İstanbul ilinde ikamet eden Bebek Patlaması, X ve Y kuşaklarına mensup bireyler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın konusu kuşaklararası tüketim ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında 180 kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bebek Patlaması Kuşağı her şeyden önce, eğitimde göstermiş oldukları atılım açısından oldukça dikkat çekicidir. Bununla birlikte, Bebek Patlaması Kuşağı diğer nesiller arasında en çok “yiyecek ve içecek”, “giyim” ve “yardım” a harcama yapan nesildir. X kuşağı, kredi kartı sahipliğinde diğer nesiller arasında ilk sırada yer almaktadır. Aynı zamanda X Kuşağı, Bebek Patlaması Kuşağında çevrimiçi platformlara üyelik, çevrimiçi gazete okuma alışkanlıkları ve lüks tüketim alışkanlıkları gibi nispeten düşük olan yeni tüketim kalıplarına yönelmiştir. Y kuşağı, diğer nesiller arasında harcamalarında eğlencenin en büyük payını paylaşan nesildir. Kredi kartı sahipliği ve çevrimiçi platformlarda zaman harcamak gibi bulgular X Kuşağı ile benzer olsa da çevrimiçi platformlardan alışveriş konusunda X Kuşağı'nı geride bırakmışlardır. Araştırmanın bulgularına göre kuşakların Türkiye’nin özel tarihinden etkilenmekle beraber evrensel bir anlatının da bir parçası olduğu gözlemlenmiştir.