Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uysal, Aylin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Anne destekli, anne desteksiz sosyal beceri eğitimi alan ve almayan okul öncesi çocukların sosyal beceri düzeyleri ve benlik kavramlarının karşılaştırılması
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Uysal, Aylin; Kaya Balkan, İdil
    Araştırmada anne destekli, anne desteksiz sosyal beceri eğitimi alan ve almayan okul öncesi eğitim kurumlarına devam etmekte olan düşük sosyoekonomik grubundan 4-6 yaş çocuklarının sosyal beceri düzeyleri ve benlik kavramları iki aylık eğitimlerin sonunda ve kazanımların kalıcılığını sınamak amacı ile eğitimlerin bitiminden üç ay sonrasında karşılaştırılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Comparison of Preschool Children's Social Skill Levels and Self Concept Who Received and Who did not Received Social Skills Training
    (ISTANBUL UNIV, 2015) Uysal, Aylin; Balkan, Idil Kaya
    This study investigated the effects of social skill training on the social skills levels and self concepts of preschool children with low socio-economic status. For this purpose, the social skills levels and self concepts of three groups of children are compared. In this research, first group of children received social skills training, while second group of children whose mothers were given seminers on child development and social skills also received social skills training and the third group received no social skills training. The quasi-experiment design is based on the pre-test, post-test, and follow-up. All children who participated in the research were attending to public preschools. The sample consists of 59 girls and 72 boys, a total of 131 children and their 39 mothers, The data of the research were collected by using "Purdue Self Concept Scale for Preschool", "Social Skills Evaluation Measurement Scale" and "Family Information Form". According to the results, after the end of the program, the children that were subject to only social skills training and the other group that received mother assisted social skills training showed improvements in "interpersonal skills" and "accepting the results of behavior skills". Also, an increase in the total social skills points and self concept points is found in the first group of children who received social skills training at the end of the program. None of the mentioned improvements have been found in the control group who were not subjected to any training. Also, in the three-month follow-up studies, it was found that group 1 and group 2, the groups that received only social skills training and received mother assisted social skills training have kept their social skills levels and self concepts.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim