Yazar "Uzuntiryaki, Esen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Kavram haritaları ve kavramsal değişim metinlerinin öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi(Maltepe Üniversitesi, 2001) Uzuntiryaki, Esen; Çakır, Özlem Sıla; Geban, ÖmerBu çalışmanın amacı öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavramları anlamalarına, kavramsal değişim metinleri ve kavram haritalarının ve cinsiyet farklılıklarının etkisini incelemektir. Çalışmaya aynı öğretmenin üç sınıfından 61 10. sınıf öğrencisi katılmıştır. Sınıflardan birisi kontrol grup olarak atanıp geleneksel metodlarla eğitim görmüş, diğeri deney grubu olarak atanmış ve kavram haritaları uygulanmıştır. Son grup ise yine deney grubu olup kavramsal değişim metinleri ile eğitilmiştir. Öntest ve sontest olarak dağıtılan asit-bazlar kavram testinden elde edilen verilerin analizi sonucu kavram haritalarının geleneksel metoda göre öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavramları anlamalarında daha etkiIi olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin asit bazlar konusundaki kavramları anlamalarında cinsiyetin bir etkisi görülmemiştir.