Yazar "Yayla, Zafer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Satış bölgelerinin oluşturulması ve işleyişi süt ve süt ürünleri sektöründe bir örnek olay incelenmesi / The creation and operation of sales territories and an analysis of a case example in the industry of dairy products(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Yayla, Zafer; Öztek, Mehmet Yamanİsletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri; ürettikleri ürünlerin satısınınyapılmasıyla gerçeklesmektedir. Ürettikleri ürünlerin satısını sistemli ve programlıbir sekilde yapan firmalar, rekabette ön planda olup, ilerleme kaydetmektedirler. Buda isletme içinde olusturulan etkili bir satıs yönetimi ile geçeklesmektedir. Satıs yönetimi, satıs bölgelerinin olusturulması, kisisel satıs islevlerininplanlanması, yürütülmesi, denetimi ile satıs gücünü olusturan personelin seçimi,egitimi, görevlendirilmesi, gözetimi, ücretlendirilmesi ve güdülendirilmesiyle ilgilifaaliyetlerin tümünü kapsamaktadır.Etkili satıs, isletmenin ürettigi ürünün özelliklerine ve sektörün talebine göreörgütlenmis satıs yönetimi ile gerçeklesir. Satıs tahminleri yapılır, satıs bölgeleriolusturulur, olusturulan bölgelere satıs elemanları atanır, satıs bölgesinin ve satıselemanlarının özelliklerine göre satıs kotaları belirlenir. Tüm bunların belirlenenzaman içerisinde gerçeklestirilmesi beklenir. Belirlenen satıs tahminlerinin tutması,isletmede satıs yönetiminin basarılı oldugunun göstergesidir.Bu çalısmanın amacı; satıs gücünün nasıl organize edildigi, satıs bölgelerininnasıl olusturuldugu ve ne sekilde isletildigini ortaya koymaktır.Bu amaç dogrultusunda konuyla ilgili literatür taranarak çalısmanın teorikkısmı olusturulmus, konuyu daha net hale getirmek için süt ve süt ürünlerikonusunda, sektörde öncü kurulus, SÜTAS'ın satıs yönetimi incelenerek, satısbölgelerini nasıl olusturdugu ve ne sekilde isletildigi incelenmistir.Yayın Satış bölgelerinin oluşturulması ve işleyişi süt ve süt ürünleri sektöründe bir örnek olay incelenmesi.(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Yayla, Zafer; Öztek, Mehmet Yamanİşletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri; ürettikleri ürünlerin satışının yapılmasıyla gerçekleşmektedir. Ürettikleri ürünlerin satışını sistemli ve programlı bir şekilde yapan firmalar, rekabette ön planda olup, ilerleme kaydetmektedirler. Bu da işletme içinde oluşturulan etkili bir satış yönetimi ile geçekleşmektedir. Satış yönetimi, satış bölgelerinin oluşturulması, kişisel satış işlevlerinin planlanması, yürütülmesi, denetimi ile satış gücünü oluşturan personelin seçimi, eğitimi, görevlendirilmesi, gözetimi, ücretlendirilmesi ve güdülendirilmesiyle ilgili faaliyetlerin tümünü kapsamaktadır. Etkili satış, işletmenin ürettiği ürünün özelliklerine ve sektörün talebine göre örgütlenmiş satış yönetimi ile gerçekleşir. Satış tahminleri yapılır, satış bölgeleri oluşturulur, oluşturulan bölgelere satış elemanları atanır, satış bölgesinin ve satış elemanlarının özelliklerine göre satış kotaları belirlenir. Tüm bunların belirlenen zaman içerisinde gerçekleştirilmesi beklenir. Belirlenen satış tahminlerinin tutması, işletmede satış yönetiminin başarılı olduğunun göstergesidir. Bu çalışmanın amacı; satış gücünün nasıl organize edildiği, satış bölgelerinin nasıl oluşturulduğu ve ne şekilde işletildiğini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda konuyla ilgili literatür taranarak çalışmanın teorik kısmı oluşturulmuş, konuyu daha net hale getirmek için süt ve süt ürünleri konusunda, sektörde öncü kuruluş, SÜTAŞ’ın satış yönetimi incelenerek, satış bölgelerini nasıl oluşturduğu ve ne şekilde işletildiği incelenmiştir.