Yazar "Yentur, Melis" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Mekan algısı kapsamında çocukta güven ve aidiyet duygusunun yaratıcılığa etkileri(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Yentur, Melis; Uzun, TürkanAraştırmanın temel konusu ve kapsamı gereğince, mimarlık disiplininin diğer disiplinler ile beraber düşünülmesi gerektiğine karar verilmiştir. Bu sebeple tezin altyapısı sosyoloji, psikoloji ve felsefe gibi disiplinlerin de katkısıyla oluşturulmaktadır. Bu çalışmada, "mekân ve algı" terimleri, merkezini çocuk olarak ele alınmaktadır. Mimarlık ve pedagojik disiplinler arasında mekân, güven ve aidiyet kavramları arasında bir ilişki kurulmaktadır. Çocukta mekân algısının ve gelişim sürecinin değerlendirilmesi sırasında, çocuğun anaokulu mekânları ile güven, aidiyet ve yaratıcılık arasında kurduğu ilişkisi değerlendirilecektedir. Tez kapsamında seçilecek olan kurum ve kuruşlar arasındaki algısal farklılığı ortaya çıkarmayı amaçlayan bir çalışmadır. Tek başına bir anlam ifade eden mekanın nasıl algılandığı aktarımına bağlıdır. Mekanın niceliksel olarak ölçülebilen fiziksel değişkenleri ile niteliksel olarak ölçülebilen algısal değişkenleri arasındaki iletişim sisteminin kurulmasıdır. Bu çalışmada, tasarlanan anaokulları ile çocuklar üzerinde ne şekilde etkiler kurabileceği irdelenerek, bu etkilerin nasıl ve hangi yollarla oluşturulabileceğinin saptanılması amaçlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışma mekanın algısına çocukta oluşan güven ve aidiyet duygusuna mekanın aktarımının önemini, nedenleri ve sonuçları ile birlikte ortaya koymaktadır.