Yazar "Zengin, Zeynep Helin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Kadınların satın alma davranışları kozmetik ürünlerin pazarlanması üzerine bir araştırma(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Zengin, Zeynep Helin; Eldem Anar, Ülkü İlgiSatın alma kararı ve satın alma davranışı, bir bakıma tüketicinin ihtiyaç veya isteklerine dair ürün veya hizmet odaklı problemlerini çözme sürecidir. Satın alma kararları verilirken yani ihtiyaç ve isteklere dair problemler çözülürken değişik yöntemler kullanılır. Bu yöntemler kararın verildiği duruma göre, Otomatik satın alma davranışı, Sınırlı sorun çözme durumu ve Sınırsız sorun çözme durumu olmak üzere üç ana grupta toplanabilir. Tüketici davranışlarını inceleyen pazarlamacılar, tüketicilerin tercihlerini nasıl yaptıklarıyla yakından ilgilenmektedir. Çünkü satın alma kararının en önemli belirleyicisi tüketici tercihleridir. Bu çalışma kapsamında kadın tüketicilerin reklamlara, marka kavramına ve markaları tanıtmakta olan ünlülere yönelik tutumlarını etkileyen ana etkenleri tanımlamaktadır. Kadınların ve tüketicilerin satın alma davranışları incelendiği gibi ayrıca da bu satın alma davranışlarının kozmetik ürünlerindeki yansımalarına bakılmıştır.