Kadınların satın alma davranışları kozmetik ürünlerin pazarlanması üzerine bir araştırma

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Satın alma kararı ve satın alma davranışı, bir bakıma tüketicinin ihtiyaç veya isteklerine dair ürün veya hizmet odaklı problemlerini çözme sürecidir. Satın alma kararları verilirken yani ihtiyaç ve isteklere dair problemler çözülürken değişik yöntemler kullanılır. Bu yöntemler kararın verildiği duruma göre, Otomatik satın alma davranışı, Sınırlı sorun çözme durumu ve Sınırsız sorun çözme durumu olmak üzere üç ana grupta toplanabilir. Tüketici davranışlarını inceleyen pazarlamacılar, tüketicilerin tercihlerini nasıl yaptıklarıyla yakından ilgilenmektedir. Çünkü satın alma kararının en önemli belirleyicisi tüketici tercihleridir. Bu çalışma kapsamında kadın tüketicilerin reklamlara, marka kavramına ve markaları tanıtmakta olan ünlülere yönelik tutumlarını etkileyen ana etkenleri tanımlamaktadır. Kadınların ve tüketicilerin satın alma davranışları incelendiği gibi ayrıca da bu satın alma davranışlarının kozmetik ürünlerindeki yansımalarına bakılmıştır.
The purchasing decision and the purchase behavior are, in a way, the process of solving the product or service-oriented problems related to the consumer's needs or wishes. Various methods are used to solve the problems related to needs and requests while making purchasing decisions. These methods can be grouped into three main groups: Automatic purchasing behavior, Limited problem solving status and Unlimited problem solving status according to the decision. Marketers who look at consumer behavior are closely interested in how consumers make their choices. Because the most important determinant of purchasing decision is consumer preferences. In this study, it identifies the main factors affecting the attitudes of female consumers towards advertisements, brand concept and celebrities who are promoting brands. As well as the purchasing behaviors of women and consumers, the effects of these purchasing behaviors on the cosmetic products were examined.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Satın alma davranışları, Tüketici satın almaları, Kozmetik ürünler, Purchasing behaviors, Consumer products, Cosmetic products

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Zengin, Z. H. (2019). Kadınların satın alma davranışları kozmetik ürünlerin pazarlanması üzerine bir araştırma / Purchasing behavior of women a research on the marketing of cosmetic products (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.