Türkiye'de internet reklamcılığı ve internet kullanıcılarının internet reklamlarına karşı tutum ve davranışları

Küçük Resim Yok

Tarih

2007

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Dot.com dısındaki büyük firmalar, markalarını olustururken klasik medyayı kullanmıslardı. Günümüzde marka bilinirligini artırmak için dijital marka uyarlamalarına ihtiyaç vardır. Dijital servis platformları ile birlikte tanıtım faaliyetleri daha hızlı gerçeklesir hale gelmistir. Bir ülkedeki bilgi teknolojileri alt yapısı ve internet okuryazarlıgı ile internet üzerindeki ekonomik faaliyetler arasında bir iliski bulunmaktadır. Yeni teknolojilerin kullanımı ile insan davranıslarının ekonomiye etkisi giderek artmakta ve kolektif mantık ön plana çıkmaktadır. Bu baglamda kullanıcı davranısları pazarlama ve tanıtım faaliyetleri açısından ele alınmaktadır. Toplam üç bölümden olusan bu çalısmanın ilk bölümünde dünyada ve Türkiye'de internet kullanım oranları ile ilgili bilgilere yer verilmistir. Bu çalısmanın ilk bölümünde dünyada ve Türkiye'de internet kullanım oranları ile ilgili bilgilere yer verilmistir. Arastırmanın ikinci bölümünde internet teknolojilerinin kullanımı ve bilgiye erisim, web arama davranısları gibi kullanıcı davranıslarının betimlenmesinden sonra internet üzerinde tanıtım ve web pazarlama konuları irdelenmistir. Üçüncü bölümde kullanıcıların çevrimiçi aktivitelerini ve internet reklâmlarına karsı tutum ve davranıslarını ölçümlemeye yönelik bir çalısmaya yer verilmistir. Yapılan anket çalısması ile elde edilen veriler demografik özelliklere göre analiz edilmistir. Mal ve hizmetler bir fayda sunarken, tanıtım ve pazarlama faaliyetleri faydanın ötesinde amaçlar üstlenmektedir ve üretimin ötesinde yaratma ve uygulama sürecini ifade etmektedir. Bilgiye erisim ve arama yöntemlerinin evrimi, her bir datanın kayıt altına alınması, kullanıcıların kendilerini ifade edebilmesi ve görüslerinin tasıdıgı önem dijital platformu farklı kılmaktadır. Hedef kitlenin kolay belirlenmesi internete olan ilgiyi arttırmıstır. Diger mecralara göre maliyetinin düsüklügü, geri dönüs açısından da tasıdıgı önem nedeniyle marka yaratmak ve yaratılan markanın tanıtımını yapmak amacıyla oldukça verimli oldugu kabul edilmistir.
All global companies except Dot.com, used classical media for their brand management studies. On the date there is a need of a digital platform and digital brand implementations in order to get bigger awareness. Thanks to digital service platforms, now advertising actions are more quick. There is a relationship between information technologies infrastructure and internet reader-writer and economic actions on the net. By using new Technologies, the affect of human behaviours on economy has been getting increased and collective sense is getting front. In this study, users attributes are considered for brand management purposes. In the first part of the study which consists of three parts, info abt internet using rates in the world and in the country took place. In the second part after defined the users. behaviours such as It usage, reaching the data, web search attitudes then internet advertising and web marketing issues have been examined. In the third part, a research takes places which tries to show users online activities and their attitudes and behaviours towards internet advertising. Data set which has been collected by an internet survey has been analysez as per demographical aspects. While goods and services provide us some benefits, branding activities undertake other objectives farther than benefits and mean a process of creating and implementation. Digital platform is different due to evolution of search methods, recording of each behaviour, users expression of themselves and importance their opinion. The interest on internet is getting bigger due to the easiness of determining the target group, lesser costs to alternatives, importance of data mining using, the feed-back and it is accepted that it is productive in creating and marketing a brand.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yiğitoğlu, V. (2007). Türkiye'de internet reklamcılığı ve internet kullanıcılarının internet reklamlarına karşı tutum ve davranışları / Internet advertising in Turkey and internet user attitudes and behaviours towards internet advertisement (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.