Ortaokulların stratejik planlarındaki SWOT analizlerine ilişkin müdür ve öğretmenlerin görüşleri

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorGüldiken, Sema
dc.date.accessioned2024-07-12T22:23:18Z
dc.date.available2024-07-12T22:23:18Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, resmi ortaokulların stratejik planlarındaki SWOT analizlerine ilişkin müdür ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemek, bu görüşlerin biri biriyle ne kadar örtüştüğünü saptamaktır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ili Pendik ilçesinde bulunan resmi ortaokulların müdür ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma, 10 ortaokul müdürü ile aynı okuldan ikişer öğretmen olmak üzere toplam 20 öğretmenin katkılarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına bakıldığında ortaokulların müdür ve öğretmenleri, kendi okullarının stratejik planlarında yer alan SWOT analizlerine ait yeterince bilgi ve malumata sahip olmadıkları gibi, okullarının SWOT analizlerine ilişkin görüşlerinin de biri biriyle çok fazla örtüşmediği görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the opinnions of managers and teachers for he SWOT analyses in the strategic plans of the state secondary schools and to determine to what extend these opinions correspond to each other. In this study, semi-structured interview tecnique has been used among the qualitative reseach methods. The participants of the study are managers and eachers of state secondary schools in Pendik, İstanbul. The research was conducted with the participions of 10 secondary school managers and 20 secondary school teachers in total as 2 teachers from each school.In the findings of the study, the managers and teachers of secondary school don't have sufficient information on the SWOT analyses in the strategic plans of their schools and the opinions of them for the SWOT analyses of their schools don't correspond to each other too muchen_US
dc.identifier.citationGüldiken, S. (2016). Ortaokulların stratejik planlarındaki SWOT analizlerine ilişkin müdür ve öğretmenlerin görüşleri. / The ideas of the secondary school teachers and managers about the SWOT analyses of the strategic plans. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11138
dc.institutionauthorGüldiken, Semaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1165en_US
dc.subjectStratejik planen_US
dc.subjectSWOT analizien_US
dc.subjectNitel araştırma yöntemien_US
dc.subjectYarı yapılandırılmış görüşme tekniğien_US
dc.subjectMüdüren_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectStrategic planen_US
dc.subjectSWOT analysisen_US
dc.subjectQualitative research methoden_US
dc.subjectSemi-structured interview techniqueen_US
dc.subjectManageren_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleOrtaokulların stratejik planlarındaki SWOT analizlerine ilişkin müdür ve öğretmenlerin görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe ideas of the secondary school teachers and managers about the SWOT analyses of the strategic plansen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Sema_Güldiken_Ortaokulların_Stratejik_ Planlarındaki.pdf
Boyut:
1.86 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format