Türkiye'de atanamayan öğretmen adayları açısından istihdam ilişkisi

dc.authorid0000-0002-7160-6988en_US
dc.contributor.advisorYergin, Haluk
dc.contributor.authorDinç, Kübra
dc.date.accessioned2024-07-12T22:31:56Z
dc.date.available2024-07-12T22:31:56Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAtanamayan öğretmen adayları bakımından eğitim istihdam ilişkisinin incelendiği çalışma Türkiye?de eğitim sistemi ve kadrolaşma bağlamında değerlendirilmiştir. Norm kadro uygulaması ile kırsal ve kent merkezindeki öğretmen dağılımının dengeli hale getirilmesi amaçlanmıştır. Fakat öğretmen açığı olmayan illere özür durumu ataması ile gelen öğretmenler vr 4+4+4 sistemine geçilmesi ile binlerce sınıf öğretmeni norm kadro fazlası öğretmen durumuna düşmüştür. MEB; bazı dönemler il emrini kaldırma, öğrenim durumu özür atamalarını yapmama, belli şartları taşıyan öğretmenler için il içi alan değişikliği yapma, eş durumu ataması yapılamayan sınıf öğretmenlerini belli branşlarda atama gibi geçici çözümler bulmuştur fakat norm kadro fazlası öğretmenler sorunu halen devam etmektedir.en_US
dc.description.abstractTeachers can not be assigned work that examined the candidates in terms of employment relations education and training system in Turkey is evaluated in the context of staffing. Norm staff practice is aimed at balancing the distribution of teachers in rural and urban areas, with the help of teachers. He has found temporary solutions, such as removing the order for some years, not making appointments for the learning situation, not making the appointment of apology for the students, making the change in the field for the teachers who meet the certain conditions, assigning the teachers to the class, or assigning the teachers to the specific branches, but the problem is still more than normal.en_US
dc.identifier.citationDinç, K. (2020). Türkiye'de atanamayan öğretmen adayları açısından eğitim istihdam ilişkisi / The relationship between training and employment in terms of the non-appointed teacher candidates in Turkey (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11892
dc.institutionauthorDinç, Kübraen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1930en_US
dc.subjectİşsizliken_US
dc.subjectÖğretmen atamalarıen_US
dc.subjectİstihdamen_US
dc.subjectÖğretmen istihdamıen_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirmeen_US
dc.subjectUnemploymenten_US
dc.subjectTeacher assignmentsen_US
dc.subjectEmploymenten_US
dc.subjectTeacher employmenten_US
dc.subjectTeachers developmenten_US
dc.titleTürkiye'de atanamayan öğretmen adayları açısından istihdam ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between training and employment in terms of the non-appointed teacher candidates in Turkeyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Kübra_Dinç_171103206.pdf
Size:
1.02 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text