Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarında çoklu zekâ modelinin uygulanma koşullarının incelenmesi

dc.contributor.advisorAydın, Oktay
dc.contributor.authorAydın, Mustafa
dc.date.accessioned2024-07-12T22:19:19Z
dc.date.available2024-07-12T22:19:19Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012-12en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı İstanbul ili Çatalca İlçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ilköğretim 4-8. sınıflarda çoklu zeka uygulamalarının eğitim öğretim süreçlerine etkisi ile ilgili görüşlerinin incelenmesidir. Deneysel Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yıllarında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı İstanbul İli Çatalca İlçesindeki İlköğretim okullarında görev yapan ve tesadüfü (random) yöntemle belirlenmiş 176 öğretmen ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacıyla öğretmenlere, araştırmacı tarafından geliştirilen "Çoklu Zekâ Uygulamaları Değerlendirme Anketi" uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, bağımsız gruplar t testi ve korelasyon tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. Öğretmenler, okulun fiziki özelliklerini, öğrenme-öğretme süreçlerini, eğitim materyallerini sayısal çeşit ve niteliği bakımından çoklu zekâ uygulamaları kapsamında olumsuz görmektedirler. Bununla birlikte öğretmenlerin çoklu zekâ uygulamaları kapsamında kendilerine ilişkin algılarının olumsuz olmadığı görülmektedir. 2. Cinsiyet ve görev türü değişkenlerine göre katılımcıların çoklu zeka uygulamalarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. 3. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri çoklu zeka uygulamalarına ilişkin görüşlerini anlamlı şekilde etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the opinions of the teachers who work at the elementary schools in Çatalca, Istanbul about the effects of multiple intelligence practices to education and training processes in 4th-8th grades. The design of the study is experimental survey model and it was carried out with randomly selected 176 teachers who worked in State Elementary schools in Çatalca, Istanbul in the 2011-2012 academic year. In order to collect the data of the study, "Multiple Intelligence Practices Evaluation Survey" was formed by the researcher and this survey was applied to the participants. Frequency, percentage, independent samples t test and correlation techniques were used to analyse the data of the study. The following findings were obtained as a result of the study: 1. Teachers have negative thoughts about the physical characteristics of the school, learning and teaching processes, variety and quality of the training materials within the multiple intelligence practices. However, they do not have negative perceptions about themselves. 2. Significant differences were found between the participants opinions about the multiple intelligence practices according to gender and position type variances. 3. Professional seniorities of teachers effect their opinions about multiple intelligence practices significantly.en_US
dc.identifier.citationAydın, M. (2012). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarında çoklu zekâ modelinin uygulanma koşullarının incelenmesi / Analizing the implementation provisions of multiple intelligence model at primary education according to the direktors and teachers opinions (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10633
dc.institutionauthorAydın, Mustafaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0660en_US
dc.subjectÇoklu Zekâen_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectMultiple İntelligenceen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectElementary Schoolen_US
dc.titleYönetici ve öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarında çoklu zekâ modelinin uygulanma koşullarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalizing the implementation provisions of multiple intelligence model at primary education according to the direktors and teachers opinionsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Mustafa_Aydın_YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN.pdf
Boyut:
1.25 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text