AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları
Küçük Resim Yok
Tarih
2002
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler, pazarların küreselleşmesi. iletişimin artması, dünya çapında hızlı bilgi alışverişinin ve ulaşımının kolaylaşması, serbest ticaret engellerinin azaltılması yönündeki engellerin kaldırılmasına yönelik girişimler, uluslararası rekabeti büyük oranda artırmış bulunmaktadır. İşletmeler, ürettikleri çok çeşitli mal ve hizmeti zamanında ve kaliteli olarak teslim etme konusunda daha duyarlı olarak çalışmaktadırlar. Bu durumda, teknolojiyi anlayan, uygulayabilen, verimli ve kaliteli hizmet üretebilen işgücüne ihtiyaç göstermektedir. Eğitimli ve yüksek performanslı işgücü eğitimi ve istihdamı meslek standartlar kavramının giderek daha da önem kazanması sonucunu beraberinde getirmektedir. Eğitimli ve kaliteli işgücü ülkelerin başlıca zenginlik kaynaklarından birisi olma durumuna gelmiştir. Bununla birlikte, bu işgücünün yetiştirilmesi de eğitim sistemleri için planlanması gereken konuların başında gelmektedir. Türk eğitim sistemi için AB'ye üyelik sürecinde ulusal raporda belirtilen ve gerçekleştirilmesi gereken aşamalar öncelik taşımaktadır. Türkiye için ortaöğretimden yükseköğretime ve iş hayatına geçişlere olanak sağlayacak sosyal ortakların okul-iş hayatı sürecinde etkin rol oynadığı, iş hayatındaki gelişmeler ve değişiklikler karşısında hızla güncelleştirilebilen meslek standartlarını esas alan yeterliğe dayalı program yapılarının uygulandığı, rehberlik uygulamaları ile bireylerin tüm eğitim ihtiyaçlarına yönelik yaşam boyu eğitimlerini planlayan, yeni bir yapı ihtiyacı ortaya çıkmaktadır
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
Künye
Akpınar, S. (2002). AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 35-36.