AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları

Küçük Resim Yok

Tarih

2002

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler, pazarların küreselleşmesi. iletişimin artması, dünya çapında hızlı bilgi alışverişinin ve ulaşımının kolaylaşması, serbest ticaret engellerinin azaltılması yönündeki engellerin kaldırılmasına yönelik girişimler, uluslararası rekabeti büyük oranda artırmış bulunmaktadır. İşletmeler, ürettikleri çok çeşitli mal ve hizmeti zamanında ve kaliteli olarak teslim etme konusunda daha duyarlı olarak çalışmaktadırlar. Bu durumda, teknolojiyi anlayan, uygulayabilen, verimli ve kaliteli hizmet üretebilen işgücüne ihtiyaç göstermektedir. Eğitimli ve yüksek performanslı işgücü eğitimi ve istihdamı meslek standartlar kavramının giderek daha da önem kazanması sonucunu beraberinde getirmektedir. Eğitimli ve kaliteli işgücü ülkelerin başlıca zenginlik kaynaklarından birisi olma durumuna gelmiştir. Bununla birlikte, bu işgücünün yetiştirilmesi de eğitim sistemleri için planlanması gereken konuların başında gelmektedir. Türk eğitim sistemi için AB'ye üyelik sürecinde ulusal raporda belirtilen ve gerçekleştirilmesi gereken aşamalar öncelik taşımaktadır. Türkiye için ortaöğretimden yükseköğretime ve iş hayatına geçişlere olanak sağlayacak sosyal ortakların okul-iş hayatı sürecinde etkin rol oynadığı, iş hayatındaki gelişmeler ve değişiklikler karşısında hızla güncelleştirilebilen meslek standartlarını esas alan yeterliğe dayalı program yapılarının uygulandığı, rehberlik uygulamaları ile bireylerin tüm eğitim ihtiyaçlarına yönelik yaşam boyu eğitimlerini planlayan, yeni bir yapı ihtiyacı ortaya çıkmaktadır

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

II

Sayı

Künye

Akpınar, S. (2002). AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 35-36.