Öğretmenlerin bakış açısıyla öğretmen öğrenci ilişkileri ve öğretmenlerin ihtiyaçları
dc.authorid | 0000-0002-2861-5045 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-2861-5045 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-3431-7412 | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:56:49Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:56:49Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.department | Maltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Etkili bir okul sistemi, öğrencilerin akademik ihtiyaçlarına eşlik eden sosyal ve duygusal ihtiyaçlarının anlaşılmasını ve karşılanmasını gerektirir; söz konusu ihtiyaçların giderilmesinde sorumluluğun büyük bölümünü öğretmenler taşır. Öğretmenlerin öğrencilerine güvenli, destekleyici ve kapsayıcı bir okul ortamı sağlayabilmesi de kendi mesleki doyumlarının artırılmasına, çalıştıkları kurumlarla bağlarının güçlendirilmesine, okul ortamının güvenli, dayanışmacı ve kapsayıcı kılınmasına bağlıdır. Bu çalışma, öğretmenlerin öğrencilerle ilişkileri bağlamında ihtiyaçlarını anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda yarı-yapılandırılmış açık uçlu sorularla derinlemesine görüşmeler yapılmış; elde edilen nitel veriler, görüşmecilerin sıklıkla dile getirdiği temalar çerçevesinde yorumlayıcı fenomenolojik analize tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına göre öğretmenler, travmatize edici yaşam koşullarında büyüyen risk altındaki dezavantajlı öğrencilerle ilişkilerinde öğrencilerin sosyal ve duygusal süreçlerini tam olarak anlamlandıramadıklarında ve müdahale konusunda yeterli donanıma sahip olamadıklarında öğrencilerin sorunlarına çözüm odaklı yaklaşmakta zorlanmaktadırlar. Öğretmenler de okul içinde sosyal ve duygusal açıdan desteklenme ihtiyacı duymaktadır. Okul içindeki tüm çalışanların, ailelerin ve ilgili tüm kurumların koordinasyonu ve işbirliğinde travma bilgisine sahip disiplinler arası bir ekip içinde öğretmenlerin düzenli olarak süper vizyon ile desteklenmesi, öğrenciyi okul ortamında “kapsayan” öğretmenin “kapsanma”sını sağlayabilir. Öğretmenlerin ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre çok yönlü desteklendiği, güvenli, kapsayıcı okul ortamının yaratılması ve bu tür uygulamaların yaygınlaştırılması, eğitim alanında yaşanan psikolojik ve sosyal sorunların çözülmesine katkıda bulunabilir. | en_US |
dc.description.abstract | An effective school system requires understanding and meeting the social and emotional needs of students that accompany their academic needs. Teachers bear most of the responsibility for meeting these needs. The ability of teachers to provide a safe, supportive and inclusive school environment for their students depends on increasing their own professional satisfaction, strengthening their ties with the institutions they work with, and making the school environment safe and inclusive. This study aims to understand the needs of teachers in the context of their relationships with students. For this purpose, in-depth interviews were conducted with semistructured open-ended questions. The qualitative data obtained were subjected to interpretative phenomenological analysis within the framework of the themes frequently expressed by the interviewees. According to the research findings, teachers have difficulty in approaching students’ problems with a solution-oriented approach when they do not fully understand the social and emotional experiences of students in their relationships with disadvantaged students who grow up in potentially traumatic life conditions and are not equipped enough to intervene. Teachers also need social and emotional support within the school. In the coordination and cooperation of all school staff, families, and all relevant institutions, regular supervision provided teachers with a trauma-informed interdisciplinary team that can ensure the “containment” of the teacher who “contains” the student in the school environment. Creating a safe and inclusive school environment, where teachers and students are supported in many ways according to their needs, and disseminating such practices can contribute to solving the psychological and social problems experienced in the field of education. | en_US |
dc.identifier.citation | Yurduseven, F.N., Bademci, H.Ö. ve Bağdatlı, N. (2022). Öğretmenlerin bakış açısıyla öğretmen öğrenci ilişkileri ve öğretmenlerin ihtiyaçları / Teacher student relationship and teachers' need in view of teachers. DergiPark, Eğitim Bilim Toplum Dergisi. 20(79), s. 10-37. | en_US |
dc.identifier.endpage | 37 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-9202 | |
dc.identifier.issue | 79 | en_US |
dc.identifier.startpage | 10 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/ebt/issue/70873/1138347 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/3031 | |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.institutionauthor | Yurduseven, Feyza Nur | |
dc.institutionauthor | Bademci, Havva Özden | |
dc.institutionauthor | Bağdatlı, Narin | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | DergiPark | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitim Bilim Toplum Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Hakemli Dergide Makale - İdari Personel ve Öğrenci | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY00699 | |
dc.subject | Öğretmen öğrenci ilişkileri | en_US |
dc.subject | Kapsayıcı okul ortamı | en_US |
dc.subject | Travma bilgisi | en_US |
dc.subject | Klinik süpervizyon | en_US |
dc.subject | Öğretmenin ihtiyaçları | en_US |
dc.subject | Teacher-student relationships | en_US |
dc.subject | Containing school climate | en_US |
dc.subject | Trauma-informed | en_US |
dc.subject | Clinical supervision | en_US |
dc.subject | Teachers’ needs | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin bakış açısıyla öğretmen öğrenci ilişkileri ve öğretmenlerin ihtiyaçları | en_US |
dc.title.alternative | Teacher student relationship and teachers' need in view of teachers | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |