Filmleriyle bir Anadolu yolcusu Sabahattin Eyüboğlu

dc.authorid0000-0003-1398-3766en_US
dc.contributor.advisorYalın, Celal Oktay
dc.contributor.authorDemirkıran, Pınar Akçay
dc.date.accessioned2024-07-12T22:35:04Z
dc.date.available2024-07-12T22:35:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinema Sanatta Yeterlik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractMavi Anadoluculuk akımının güçlü bir ismi olan edebiyatçı, çevirmen, sanat tarihçisi ve akademisyen Sabahattin Eyüboğlu Anadolulu olma bilincini, kültür sürekliliğini savunduğu birçok yazılı eser vermiştir. Bunlardan en öne çıkanı Anadolulu olmayı tanımlayan ve ifade eden “Bizim Anadolu” adlı denemesidir. “Filmleriyle Bir Anadolu Yolcusu Sabahattin Eyüboğlu” adlı sanatta yeterlik tez çalışması olan belgesel film, Eyüboğlu’nun kendisinin seslendirdiği bu eseriyle başlar, hayatının dönüm noktaları ışığında belgesel sinemacı kimliğine giden yolu ve vardığı noktayı anlatır. Bu bağlamda bugün hayatta olmayan tanıklarla önceden yapılmış, hiçbir yerde yayınlanmamış röportajlar, belgeler ve araştırmacıların anlatımları ile Eyüboğlu’nun filmlerinden parçalar yer alır. Tez çalışmasının sonunda Sabahattin Eyüboğlu’nun Anadolu’daki kültür sürekliliğini anlatma ve Anadolu uygarlıklarını tanıtma aracı olarak belgesel sinemayı seçtiği, Türk Belgesel Sinemasında daha sonra kültürel hümanizma olarak adlandırılacak bir dönemi başlattığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractSabahattin Eyüboğlu, literary scholar, interpreter, art historian, and academician, a powerful name in the Blue Anatolia movement, has given many written works. The most important of them is his essay entitled "Our Anatolia" which defines and expresses being Anatolian. The documentary film that is a Proficiency of Arts thesis, "A Passenger To Anatolia With His Films: Sabahattin Eyüboğlu" begins with this work narrated by Eyüboğlu himself, tells the story of the path to his identity as a documentary filmmaker and his point of arrival in light of the turning points in his life. In this context, interviews with witnesses who are not alive today and are not broadcast anywhere, documents and statements of researchers, and excerpts from Eyüboğlu's films take place. At the end of the thesis, it was concluded that Sabahattin Eyüboğlu chose documentary film as a tool to explain the cultural continuity in Anatolia and present Anatolian civilizations, and started a period in Turkish documentary film that would later be called cultural humanism.en_US
dc.identifier.citationDemirkıran, P. A. (2022). Filmleriyle bir Anadolu yolcusu Sabahattin Eyüboğlu / A passanger to Anatolia with his films Sabahattin Eyüboğlu (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12326
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT2383en_US
dc.subjectSabahattin Eyüboğluen_US
dc.subjectBelgeselen_US
dc.subjectMavi yolculuken_US
dc.subjectMavi Anadoluen_US
dc.subjectFilm merkezien_US
dc.subjectSabahattin Eyüboğluen_US
dc.subjectDocumentryen_US
dc.subjectBlue voyageen_US
dc.subjectBlue Anatolia Mavi Anadoluculuken_US
dc.subjectFilm centeren_US
dc.titleFilmleriyle bir Anadolu yolcusu Sabahattin Eyüboğluen_US
dc.title.alternativeA passanger to Anatolia with his films Sabahattin Eyüboğluen_US
dc.typeArt Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar