Okul öncesi çocuklarının toplumsal cinsiyet algılarının incelenmesi

dc.contributor.authorSomuncu, Ceyda Ceren
dc.contributor.authorKaraman, Pınar
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:01Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:01Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractİnsan yaşamının temelini oluşturan değer, evrensel ahlak, tutum ve davranış kazandırılmaya en uygun dönem olan okul öncesi dönemde, çocukların toplumsal cinsiyet algısı oldukça önemlidir. Dünyamızda kadın-erkek eşitliğinin hala tartışılması, kadına uygulanan şiddetin devam etmesi, toplumsal rollerin değişmesi, medya ve televizyonun hala toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını kullanması çocukların toplumsal cinsiyete yönelik algılarını etkilemektedir. Okul öncesi dönemde oluşan toplumsal cinsiyet algısı, çocukların ilerideki yaşantılarını da etkilemektedir. Araştırmanın temel amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların toplumsal cinsiyet algılarının belirlenmesidir. Bu amaç kapsamında, anaokuluna devam eden 48-60 aylık çocukların toplumsal cinsiyet algısı; cinsiyet, sosyoekonomik düzey, anne-babanın çalışma durumu gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Sinop ili devlet okullarına bağlı sosyoekonomik durumları farklı iki ayrı okula devam eden çocuklar oluşturmaktadır. Sosyoekonomik düzeyi genel olarak yüksek olan okuldan 2 kız ve 2 erkek, sosyoekonomik düzeyi genel olarak düşük olan okuldan 2 kız ve 2 erkek toplam 8 çocuk katılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde gözlem ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. İçerik analizi tekniği kullanılarak çocukların bu alandaki algıları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sosyoekonomik durumu düşük aileye sahip çocukların oyun ve oyuncak seçimlerinde daha çok cinsiyetçi bir yaklaşım ortaya koydukları görülmüştür. Annenin çalışıp çalışmama durumunun da çocukların toplumsal cinsiyet algısını etkilediği tespit edilmiştir. Verilerin analiz aşaması devam etmektedir.en_US
dc.identifier.citationSomuncu, C. C. ve Karaman, P. (2019). Okul öncesi çocuklarının toplumsal cinsiyet algılarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/666
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06136
dc.subjectToplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectOkul öncesi çocuklarıen_US
dc.titleOkul öncesi çocuklarının toplumsal cinsiyet algılarının incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar