Dijital dönüşümde liderlik: E- liderlik ve dijital liderlik
Küçük Resim Yok
Tarih
2020
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi Yayınları
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Pek çok sosyal bilimci tarafından derinlemesine irdelenmesine rağmen liderlik kavramının tam olarak anlaşıldığını söylemek mümkün değildir. Liderlik bütün sosyal öğeler gibi değişimden etkilenmekte ve yemlenmektedir. Birinci, İkinci ve Üçüncü Endüstri Devrimleri süreçleri ile ilgili olarak bilim adamlarının yaptıkları araştırmaların sonuçlarına göre liderlerin farklı özelliklere sahip oldukları anlaşılmıştır. Dördüncü Endüstri Devrimi ile birlikte hızla gelişen teknolojiler yeni küresel riskler oluşturduğu gibi mevcut riskleri de arttırmıştır. Geleceği öngörebilen işletmeler, e-ticaret ve otomasyondan dijital bir organizasyona doğru bir dönüşüm içindedir. Günümüz örgütlerinin en büyük sorunu, bu hızlı değişimleri takip etmek ve yapı ve süreçlerini bu değişime uyarlamaktır. Küresel pazarlarda rekabet baskısını üzerinde hisseden işletmelerin, bu dijital dönüşüm potansiyelinin kilidini açmalarının yolu; paydaşlarıyla birlikte ve karşılıklı olarak yarattıkları olumlu sinerjiye, işgücü stratejilerine ve en önemlisi de bunları yöneten liderlerin yeteneklerine bağlıdır. Her şeyin hızla tüketildiği 21. yüzyılda bilgi de hızla tüketilmekte ve tanımlar sürekli değişmektedir. Tüm bu gelişmeler nedeniyle günümüzde liderin işletmeler için önemi daha da artmıştır. Bu gelişim sürecinde dijital dönüşümü sağlamak için “Hangi nitelikte bir lidere gereksinim var?” sorusu önem kazanmıştır. Bu sorunun cevabı ise dijital liderlik kavramıyla açıklanabilir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Dijital Dönüşüm
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
İrge, N.T. (2020). Dijital dönüşümde liderlik: E- liderlik ve dijital liderlik. Telli, G. ve Aydın, S. (Ed.). Dijital Dönüşüm kitabı içinde (ss. 123-160). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.