Okul öncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini planlama ve uygulama düzeyleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerinin planlama ve uygulama düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şahinbey ilçesinde yer alan anaokulları arasından rastgele seçilen altı bağımsız anaokulundan çalışmaya gönüllü katılan sekiz okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış “Müzik Etkinliği Planlama ve Uygulama Görüşme Formu” ve “ Müzik Etkinliği Analiz Formu” kullanılmıştır. Müzik Etkinliği Planlama ve Uygulama Görüşme Formu iki bölümden oluşmaktadır. Formun birinci bölümünde öğretmenlerin kişisel bilgilerinin yer aldığı beş soru, ikinci bölümünde ise öğretmenlerin müzik etkinliklerini planlama ve uygulama süreçlerine yönelik yarı yapılandırılmış sekiz soru bulunmaktadır. Müzik Etkinliği Analiz Formu ise okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinlik planının incelenmesine yönelik 36 soru yer almaktadır. Görüşmelerden elde edilen veriler temalar ve alt temalara ayrılmış ve doküman analizi ile desteklenerek tartışılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi öğretmeni, Okul öncesi eğitim, Müzik, Müzik etkinlikleri
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özpınar, Ş. P., Fincan, F. N., Kabarcık, Ş. G., Karataşlıoğlu, İ., Erdem, B. N. ve Özpineci, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerin müzik etkinliklerini planlama ve uygulama düzeyleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.