Ambalajın tüketicinin satın alma kararı üzerine etkileri: paketli cips örneği

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Access Rights

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Ambalaj, günümüz tüketicilerinin satın alma kararına etki eden ileti kalabalığı arasında somut bir öğe olması ve ürünün son hali ile bireyleri karşılamasından ötürü oldukça önemli bir yere sahiptir. Bir markanın, tüketicinin zihninde yer etmesini istediği tüm yargıların görsel bir aktaranı olan ambalaj, küreselleşen dünyada yalnızca bir ürünü koruyan yahut taşımaya yardımcı görev gören bir ara unsur olmaktan çıkıp; ürünün fiyatını, hitap ettiği kitleyi ve markanın değerini biçimlendiren bir pazarlama karması elemanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma ambalaj fonksiyonlarının tüketici satın alma kararı üzerindeki etkilerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, dört bölüm olarak ele alınan çalışmanın ilk bölümünde, tüketici davranışları kavramı ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler incelenmiştir. İkinci bölümde ambalaj kavramına odaklanılmıştır. Araştırmanın temelini oluşturan ambalaj fonksyionları bu bölüm içerisinde incelenmiştir. Tezin üçüncü bölümünde, ambalaj fonksiyonlarının tüketici davranışı üzerindeki etkileri bir anket çalışması ile ölçülmüştür. Ankete 222 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın Cronbach Alpha (?) değeri: 0,929 olarak ölçülmüş ve anlamlı bulunan her sonuç için significance değeri 0,05'in altında ölçülmüştür. Son bölümde ise araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular üzerinden kişisel yorum ve öneriler paylaşılmıştır.
Packaging as being a concrete product and final form that welcomes people, has a very important place among the message crowd that affects the purchasing. Packaging as visual translator of all judgments that a brand wants to have in the minds of the consumer, is not an intermediate element that only protects or helps to carry a product in the globalizing world but a marketing mix that shapes the price of the product, the audience and the value of the brand. This study aims to measure the effects of packaging functions on consumer purchasing decision. In this context, thesis has been handled in four chapters and concept of consumer behavior and the factors affecting consumer behavior are examined in the first part of the study. The second part focuses on the concept of packaging. The packaging functions that form the basis of the research are examined in this section. In the third part of the thesis, the effects of packaging functions on consumer behavior has been measured with a survey study. 222 students participated in the survey. The Cronbach's Alpha (?) value of the research has been measured as 0.929 and significance value has been measured below 0.05 for each result found to be significant. In the last part, personal comments and suggestions are shared based on the findings of the research.

Description

Keywords

Tüketici davranışı, Tüketici satın alma kararı, Ambalaj, Ambalaj fonksyionları, Consumer behavior, Consumer purchase decision, Packaging, Packaging functions

Journal or Series

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Karakaşoğlu, Z. (2021). Ambalajın tüketicinin satın alma kararı üzerine etkileri: paketli cips örneği / The effects of packaging on consumer's purchase decision: a research on chips consumption (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.