SİNEMA ALANI LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARDA ESER ODAKLI TEZ HAZIRLAMA PROSEDÜRÜ: TERMİNOLOJİ, YÖNTEM VE YAPI ÜZERİNE
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Sinema alanında film üretimini esas alan (eser odaklı) lisansüstü tez hazırlama süreci, farklı iki muhakeme biçimi ve entelektüel pratiği gerektirmektedir. Tezi hazırlayan kişiden bir sanat eseri geliştirmesi beklenirken, diğer taraftan bu sanatsal pratiği sorgulayacak bilimsel-kuramsal ve argümantatif nitelik taşıyan bir analiz yapması beklenmektedir. Ancak, eser odaklı tez hazırlayan kişi, muhakeme biçimi ve yöntemleri farklı olan bu iki yaklaşımı nasıl uzlaştıracağı konusunda sorunlar yaşamaktadır. Öte yandan, sinema alanında lisansüstü eğitim veren yükseköğretim kurumlarının tez hazırlama yönergeleri biçimsel yapı ve yöntem bakımından sosyal bilimlerin ilkelerini esas almaktadır. Bu durum yönergelerin hukuki yapısı bakımından kabul edilebilirdir. Ancak sinema alanında eser odaklı tezlerin sanatsal üretim pratiğiyle ilgili prosedür bu yönergelerde kendine yer bulamamaktadır. Diğer taraftan, dünyanın önde gelen üniversitelerinin sinema alanı lisansüstü programlarında, çoğunlukla eser odaklı tez üretimini merkeze alan bir eğitim programının tercih edildiği görülmektedir. Bu çalışma, problemlerin sinema alanı bağlamında aldığı münferit durumu görünür kılmakla birlikte paralel çalışma planı ve muhakeme biçimini içeren pedagojik bir öneri getirmeyi hedeflemektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
9
Sayı
1