Resmi ortaokul yöneticilerinin mesleki gelişim faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2014

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Eğitim kurumlarının ve bu kurumlarda görev yapan personelin, eğitim ve yönetimin temel ilkelerine uygun olarak yönetilmesi, milli eğitimin genel ve özel hedeflerine ulaşmada en önemli unsurlardandır. Dolayısıyla, eğitim kurumu yöneticilerinin yetiştirilmesi büyük önem arz etmektedir. Eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesinde kullanılan tek eğitim türü olan mesleki gelişim etkinliklerinin, verimliliği hayati önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin uygulanmakta olan mesleki gelişim faaliyetlerine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Bu amaçla, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda ortaokul yöneticilerinin, mesleki gelişim faaliyetlerine yenilik ve gelişmeleri takip ederek, çalıştıkları kurumda daha nitelikli bir eğitim ortamı hazırlayabilmek için katıldıkları ancak görev yaptıkları kurumdaki iş yoğunluğu nedeniyle bu faaliyetlere zaman zaman katılamadıkları, mevcut mesleki gelişim etkinliklerini yeterince kaliteli ve verimli bulmadıkları, bunun en önemli sebebi olarak da mesleki gelişim faaliyetlerinde görev alan eğitimcilerin alanlarında uzman kişiler olmamasını düşündüklerini, mesleki gelişim faaliyetlerinin üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve özel kurumlar işbirliğinde, interaktif ve uygulama ağırlıklı yöntem ve tekniklerle verilmesi gerektiği sonuçları elde edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre, mesleki gelişim faaliyetlerinin verimli bir şekilde yürütülebilmesi için bir takım öneriler geliştirilmiştir.
The management of educational institutions and personnel working in such institutions in accordance with the basic principles of education and management is among the most important factors in achieving the general and specific objectives of the national education. Therefore, training of managers of educational institutions is so important. Efficiency of professional development activities which are of a single training type used in the schooling of educational administrators is vital. The purpose of this study is to determine views of school administrators working in primary schools on current career development activities. To this end, semi-structured interviews -one of the qualitative research data collection techniques- were conducted. As a result of the research were obtained following findings; elementary school administrators participate in professional development service just in order to prepare more qualified educational environment in their schools by following innovations and advancements, but they sometimes fail to attend such actions because of work load they have at their institutions; they find existing career development activities not of enough quality and efficiency; as the most important reason for this, they think that educators employed in training service are not experts in their fields; career development assistance should be given in collaboration with universities, non-governmental organizations and private institutions by using interactive and practice-based methods and techniques. In line with the scope of research findings, some proposals have been developed in order for professional development activities to be carried out in a productive way.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Mesleki gelişim eğitimi, Okul yöneticisi, Verimlilik, Professional development training, School administrator, Efficiency

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Arı, M. (2014). Resmi ortaokul yöneticilerinin mesleki gelişim faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.