Medyanın dijital dönüşümü ve dijital medya türleri

dc.contributor.authorMeriç Fermanoğlu, Övünç
dc.contributor.editorTelli, Gonca
dc.contributor.editorAydın, Samet
dc.date.accessioned2024-07-12T21:16:44Z
dc.date.available2024-07-12T21:16:44Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Kitaplarıen_US
dc.description.abstractYeni teknolojiler tarihin her döneminde toplumların yaşantısını etkilemiştir. Bu nedenle yeni kavramı tanım olarak geçiciliğe mahkûmdur ve yeni asla her daim yeni olarak kalamaz. Bu anlamda analog olan geleneksel medya türleri de bir zamanlar yeni medya olarak adlandırılmıştır. Akademik literatürde pek çok araştırmacı, 18,19 ve 20. yüzyıl başlarında, teknolojik yeniliklerin etkisinde ortaya çıkan medya türleri üzerine araştırma yapmıştır. Bu araştırmacılar, o dönemin teknolojisi ile biçimlenen telefon, fotoğraf veya televizyon örneklerini, teknoloji ve medya ilişkisi bağlamında ele almışlardır. Gerçekten de medya, teknolojinin gelişiminden en çok ve hızlı şekilde etkilenen alanlardan birisidir. Medya teknolojisinin hızlı büyümesi, 21. yüzyılın başını karakterize eden paradigma değişimine neden olmuştur. Bu anlamda Marshall McLuhan’ın 1960’11 yıllarda ortaya attığı “küresel köy” kavramı, bugün yeni medya çalışmalarında dijital teknolojilerden etkilenen ve büyüyen bir alana işaret etmektedir. Dijital medya ortamları toplumlann ekonomik, politik, yasal, sosyal ve kültürel deneyimlerinde köklü değişiklikler yaratmıştır. Bu bölüm; dijital medyayı anlamayı ve iletişimin değişen doğasını, dijital medyanın etkisiyle incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın ilk kısmında dijital medyanın karakteristik özellikleri; sayısallaşma, etkileşim, hipermetinsellik, ağ, sanallık ve simülasyon ele alınmıştır. İkinci kısımda ise dijital medya türleri sınıflandırılmıştır. İletişim tarihi açısından çok kısa bir sürede, büyük bir hızla benimsenen ve yaygınlaşan dijital medya; asenkronize iletişim, senkronize iletişim, web, ortak yazarhk, bloglar ve podcastler, sosyal paylaşım, sosyal ağ hizmetleri, çevrimiçi pazar ve üretim, fikir üretimi, sanal dünyalar ve mobil tabanlı hizmetler adı altında farklı türlere ayrılabilir.en_US
dc.identifier.citationMeriç Fermanoğlu, Ö. (2020). Medyanın dijital dönüşümü ve dijital medya türleri. Telli, G. ve Aydın, S. (Ed.). dijital Dönüşüm kitabı içinde (ss. 213-245). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.en_US
dc.identifier.endpage245en_US
dc.identifier.isbn978-605-2314-34-0
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4833
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.relation.ispartofDijital Dönüşümen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölümen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY05538
dc.titleMedyanın dijital dönüşümü ve dijital medya türlerien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar