Pazarlamada bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı

dc.authorid0000-0002-8238-3185en_US
dc.contributor.authorYüce, Deniz
dc.contributor.authorHasipek, Deniz
dc.contributor.authorTelli, Gonca
dc.date.accessioned2024-07-12T21:32:21Z
dc.date.available2024-07-12T21:32:21Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentRektörlük, Kongreler, Uluslararası İşletme ve Pazarlama Kongresien_US
dc.description.abstractBu çalışmada, ürün yaşam döngüsü kavramı pazar, rekabet, müşteri ve yönetim açısından geliştirilen stratejiler açısından bütünleşik olarak ele alınmıştır. Ayrıca bu çalışmada, bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı dört ana döngüde (Gözlem, Ürün Geliştirme, Pazar ve Tamamlayıcı Döngü) modellenmiştir. Bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramının pazarlama yöneticileri için önemi bütünleşik ürün yaşam döngüsünün her aşamasına uygun üretilen karlılık, maliyet ve markalaşma gibi farklı stratejilerin olduğu düşüncesinden ve bunun bütüncül olarak analiz etmek istenmesinden oluşmaktadır. Bu araştırma konularıyla ilgili olarak tanıtımsal bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the concept of product life cycle is integrated in terms of strategies developed in terms of market, competition, customer and management. Also, in this study, the concept of integrated product lifecycle is modeled in four main cycles (Observation Cycle, Product Development Cycle, Market Cycle and Complementary Cycle). The importance of integrated product lifecycle concept for marketing managers consists of different strategies such as profitability, cost and branding generated in accordance with every stage of the integrated product lifecycle and the desire to analyze this in a holistic way. An introductory framework was tried to be drawn about these research topics.en_US
dc.identifier.citationYüce, D., Hasipek, D. ve Telli, G. (2019). Pazarlamada bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı. International Congress on Business and Marketing. s. 173-191.en_US
dc.identifier.endpage191en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-27-7
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.urihttps://icbm.world/?lang=tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6394
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Congress on Business and Marketingen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY07959
dc.subjectBütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramıen_US
dc.subjectgözlem döngüsüen_US
dc.subjectürün geliştirme döngüsüen_US
dc.subjectpazar döngüsüen_US
dc.subjecttamamlayıcı döngüen_US
dc.titlePazarlamada bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar