Ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerilerini algısı

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Öz düzenleme becerileri adaptasyon, uygunsuz davranışları önleme, duygu ve dikkat kontrolü, davranış düzenleme ve haz geciktirme durumlarını kapsar (Kara ve Gönen, 2015). Öz düzenleme becerileri daha çok mizaca bağlı düşünülse de bir çok araştırmacı çocukların sosyal deneyimlerinin özellikle ebeveyn - çocuk etkileşimlerinin etkisini öne sürer (Acar, Torquati, Garcia, ve Ren, 2018; Karreman, Tuijl, Aken ve Dekovic, 2006). Erken çocukluk dönemindeki çocukların ebeveynlerinin tutarlı, güvenli davranışları ve uygun teşvikleri onların duygusal ve davranışsal düzenlemelerini olumlu yönde etkiler (Feinberg, Kan ve Goslin, 2011). Buradan yola çıkarak, ebeveynlerin çocukların öz düzenlemelerini nasıl algıladıklarını anlamak hem araştırma hem de uygulamaya katkı sağalacaktır. Bu olgubilim temelli nitel araştırmanın amacı, okul öncesi yaş grubunda çocuğu olan Türk ebeveynlerin öz düzenleme becerini nasıl algılarını incelemektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Öz düzenleme, Ebeveyn algısı, Çocuk, Ebeveyn-çocuk ilişkisi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Örnek, S., Dükel, S. ve Acar, İ. H. (2019). Ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocukların öz düzenleme becerilerini algısı. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.