Okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirme süreçlerinin incelenmesi

dc.contributor.authorYıldırım, Merve
dc.contributor.authorTaşran, Beyza
dc.contributor.authorDemirtaş, Merve
dc.contributor.authorGüldağ, Özge
dc.contributor.authorKır, Mine
dc.date.accessioned2024-07-12T20:31:54Z
dc.date.available2024-07-12T20:31:54Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimde değişen yaklaşımlar ve öğretim programları değerlendirme süreçlerine de yansımıştır. Öğretim sürecinin bir parçası ve devamlılığının sağlanmasında önemli bir değişken olan ölçme değerlendirme eğitimin tüm basamaklarında olduğu gibi okul öncesinde de üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Ölçme değerlendirmenin önemi göz önünde bulundurularak bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin, sınıf içi etkinliklerde ilgili kazanım ve göstergelerin çocuklar tarafından kazanılıp kazanılmadığını ölçen değerlendirme süreçlerini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni ile yürütülmüştür. Araştırmada çalışma grubunu olasılıklı örneklem seçimi yöntemlerinden basit rasgele örneklem seçimi ile seçilmiş olup Kdz. Ereğli’de görev yapan lisans mezunu 30 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmenlerin demografik bilgileri ‘demografik bilgi formu’ (öğretmenin yaşı, hangi sene mezun olduğu, mezun olduğunda hangi program eğitimini aldı) ile elde edilmiştir. Ayrıca farklı değerlendirme süreçlerine uygun hazırlanan bütünleştirilmiş etkinlik planları hazırlanmıştır. Hazırlanan etkinlik planları öğretmenlere verilerek etkinliklere uygun değerlendirme süreçlerini yazmaları istenmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgulara göre öğretmenlerden bazıları beklenen düzeyde, soru sorarak ve etkinlik hazırlayarak değerlendirme yaparken bazı öğretmenler öğrenme sürecini değerlendirmiş veya değerlendirme kısmını boş bırakmışlardır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaptıkları etkinlikleri değerlendirmelerinde, günümüz programı açısından önceki programlardan mezun olmuş olmaları burada bir değişken değildir. Burada önemli olan öğretmenlerin kendini geliştiren eğitimciler olmasıdır. Ayrıca çalışmanın sonunda okul öncesi öğretmenlerine çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.identifier.citationYıldırım, M., Taşran, B., Demirtaş, M., Güldağ, Ö. ve Kır, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirme süreçlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/634
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06103
dc.subjectDeğerlendirme sürecien_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenlerien_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin değerlendirme süreçlerinin incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar