Okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirme süreçlerinin incelenmesi
dc.contributor.author | Yıldırım, Merve | |
dc.contributor.author | Taşran, Beyza | |
dc.contributor.author | Demirtaş, Merve | |
dc.contributor.author | Güldağ, Özge | |
dc.contributor.author | Kır, Mine | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:31:54Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:31:54Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Okul öncesi eğitimde değişen yaklaşımlar ve öğretim programları değerlendirme süreçlerine de yansımıştır. Öğretim sürecinin bir parçası ve devamlılığının sağlanmasında önemli bir değişken olan ölçme değerlendirme eğitimin tüm basamaklarında olduğu gibi okul öncesinde de üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Ölçme değerlendirmenin önemi göz önünde bulundurularak bu araştırmanın amacı; okul öncesi öğretmenlerinin, sınıf içi etkinliklerde ilgili kazanım ve göstergelerin çocuklar tarafından kazanılıp kazanılmadığını ölçen değerlendirme süreçlerini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni ile yürütülmüştür. Araştırmada çalışma grubunu olasılıklı örneklem seçimi yöntemlerinden basit rasgele örneklem seçimi ile seçilmiş olup Kdz. Ereğli’de görev yapan lisans mezunu 30 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmenlerin demografik bilgileri ‘demografik bilgi formu’ (öğretmenin yaşı, hangi sene mezun olduğu, mezun olduğunda hangi program eğitimini aldı) ile elde edilmiştir. Ayrıca farklı değerlendirme süreçlerine uygun hazırlanan bütünleştirilmiş etkinlik planları hazırlanmıştır. Hazırlanan etkinlik planları öğretmenlere verilerek etkinliklere uygun değerlendirme süreçlerini yazmaları istenmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgulara göre öğretmenlerden bazıları beklenen düzeyde, soru sorarak ve etkinlik hazırlayarak değerlendirme yaparken bazı öğretmenler öğrenme sürecini değerlendirmiş veya değerlendirme kısmını boş bırakmışlardır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaptıkları etkinlikleri değerlendirmelerinde, günümüz programı açısından önceki programlardan mezun olmuş olmaları burada bir değişken değildir. Burada önemli olan öğretmenlerin kendini geliştiren eğitimciler olmasıdır. Ayrıca çalışmanın sonunda okul öncesi öğretmenlerine çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.identifier.citation | Yıldırım, M., Taşran, B., Demirtaş, M., Güldağ, Ö. ve Kır, M. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirme süreçlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/634 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06103 | |
dc.subject | Değerlendirme süreci | en_US |
dc.subject | Okul öncesi öğretmenleri | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin değerlendirme süreçlerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |