Resmi ilkokul ve okul öncesi kurumlarında değerlere dayalı yönetimin analizi

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorYüksel, Merve
dc.date.accessioned2024-07-12T22:20:31Z
dc.date.available2024-07-12T22:20:31Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTez çalışmamızın amacı okulöncesi kurumlarda ve ilkokullarda değerlerle yönetim analizini yapmaktır. İstanbul’un Maltepe, Pendik, Kartal İlçelerinde bulunan resmi okulöncesi kurumlarda ve ilkokullarda öğretmenlerin oluşturmuş olduğu örneklem gurubuna uygulanan ölçekle elde edilen veriler ışığında, araştırmamız yürütülmüştür. Araştırmamızın evrenini, belirttiğimiz ilçelerdeki 7463 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem için seçilen 275 öğretmenden 243 kişiden gelen verilerle araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Verilerin güvenirlik analizi için Cronbach Alfa katsayısı, örneklem analizi için frekans ve yüzde analizi,T.testi, One Way ANOVA testi ve post doc scheffe testi SSPS (Statistical Package for Socail Sciences) versiyon 13.0 paket programı kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında bireysel değer olarak öğretmenlerin adalet değerini birinci sıraya yerleştirdikleri görülmektedir. Kişilerin öncelik verdiği değerin de temel değer olduğu düşünüldüğünde adaletin toplum için en temel değer olduğu karşımıza çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to analyze the management of preschool institutions and primary values. In Maltepe, Pendik, Kartal that are districts of İstanbul , preschool institutions and primary school teachers in the image is formed in the light of the data obtained from the scale applied to the sample group, research conducted. The population of our study, these are 7463 teacher in the mentioneddistricts. The sample selected for the survey results with data from 275 teachers, 243 people were reached. Cronbach's alpha reliability coefficient for the analysis of the data, the sample for the analysis of the frequency and percentage analysis, T.testi, One Way ANOVA test and post-doc scheffe test SSPS (Statistical Package for socail Sciences) version 13.0 package program was investigated. According to the results of the research , the value of justice is placed in the first position as individual value of teachers. Given that the main value of the value of people would give top priority to society's fundamental values of justice emerges that.en_US
dc.identifier.citationYüksel, M. (2013). Resmi ilkokul ve okul öncesi kurumlarında değerlere dayalı yönetimin analizi / The aim of the thesis is to analyze the management of preschool institutions and primary values (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10790
dc.institutionauthorYüksel, Merveen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT0817en_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectDeğerlerle yönetimen_US
dc.subjectYönetimen_US
dc.subjectValueen_US
dc.subjectValues managementen_US
dc.subjectManagementen_US
dc.titleResmi ilkokul ve okul öncesi kurumlarında değerlere dayalı yönetimin analizien_US
dc.title.alternativeThe aim of the thesis is to analyze the management of preschool institutions and primary valuesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Merve_Yüksel_Resmi_İlkokul_Ve_Okul_Öncesi_Kurumlarında_Değerlere_Dayalı_Yönetimin.pdf
Boyut:
3.18 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format