TRT çocuk kanallarında yayınlanan çizgi filmlerin okul öncesi dönemi eğitsel bakış açısıyla incelenmesi

dc.contributor.authorİliş, Esra
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:58Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:58Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractBu çalışmada, TRT Çocuk kanalında yayınlanan çizgi filmlerin okul öncesi dönem çocuklarının eğitimine, yaratıcılığına ne açıdan ve hangi düzeyde katkı sağladığı görsellerle desteklenerek incelenmiştir. Çalışmada, çizgi filmler özel gereksinimli çocuklara yer veriyor mu? Çizgi filmler kültürel ve evrensel değerleri dikkate alıyor mu?.. gibi problemlerin cevabı aranmıştır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup araştırmadaki verilerin analizi için doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında toplam yedi çizgi film analiz edilmiş ve 168.05 dakika incelemiştir. İncelenen çizgi filmlerde okul öncesi eğitim programında yer alan kazanım-gösterge ve kavramlar çerçevesinde değerlendirilmiştir. İncelenen yedi çizgi filmden biri olan Niloya adlı çizgi filmin uzay yolu adlı bölümünde uzay yolunu merak eden Niloya arkadaşlarıyla birlikte bir uzay aracı yapmışlardır. Yaptıkları bu uzay aracıyla gezegenleri gezdiklerini hayal etmişlerdir. Okul öncesi dönemde fen eğitimi, çocukların duyularını kullanarak denedikleri bütün çalışmalardır. Eğitimciler çocukların bu deneyimlerini bilişsel kavramlarla birleştirmeleri için onlara rehberlik ederler. ( ALABAY, 2010) Günümüzde çizgi filmler bu rehberliğe yardımcı olur ve araştıran merak eden öğrenmeye açık bireyler yetişmesinde rol oynar. Niloya adlı çizgi filmin bahsedilen bu bölümünde de yaratıcılık, oyun temelli eğitim, işbirlikçi öğrenmeye yer verilmiştir. Bu araştırmanın sonuçlarına göre incelenen çizgi filmler okul öncesi eğitim programında yer alan kazanım göstergeler ve kavramlara değinmektedir ama bunun yanında çocukların yaratıcılık ve hayal gücünü de sınırlandırmaktadır. Yaratıcılık en basit şekliyle orijinal, sosyal faydalılığı olan ürünler veya fikirler yaratabilme yeteneği olarak tanımlanabilir. Hayal gücü düşlerimizde gerçekmiş gibi canlandırabildiğimiz sonsuz düşünce gücü. Çizgi filmlerde çocukların dikkatini çeken renkler, olaylar, etkinlikler olmasına rağmen bunlar belli kalıplar içinde kalmasından dolayı çocukların hayal kurmasına fırsat vermemekte ve yaratıcılığına da ket vurmaktadır.en_US
dc.identifier.citationİliş, E. (2019). TRT çocuk kanallarında yayınlanan çizgi filmlerin okul öncesi dönemi eğitsel bakış açısıyla incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/813
dc.institutionauthorİliş, Esra
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06283
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectRol modelen_US
dc.subjectÇizgi film, TVen_US
dc.subjectTVen_US
dc.titleTRT çocuk kanallarında yayınlanan çizgi filmlerin okul öncesi dönemi eğitsel bakış açısıyla incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Files