Üniversite-toplum işbirliği: SOYAÇ modeli
Yükleniyor...
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Sürekli ve aşamalı devamsızlıktan eğitim hayatı kesintiye uğrama ve sokakta çalışmaya itilme riski olan çocukların fazlaca olduğu okulumuzda, Temmuz 2019’dan bu yana SOYAÇ öncülüğü ve koordinasyonunda işbirlikçi kurumların da desteği alınarak, başta öğrencilerin okula bağlılıklarının arttırılması amacı ile çocuğa temas eden aile, öğretmen, okul personeli ve sosyal çevreyi kapsayan iyileştirme çalışmaları sürdürülmüştür. SOYAÇ’ın disiplinlerarası çalışma modeli; çocukların psikolojik, sosyal, akademik, fizyolojik gelişimlerinin ve ihtiyaçlarının takibi açısından çok değerli bir kaynak oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin de içerisinde olduğu psikoloji, sosyal hizmet, hemşirelik, beslenme ve diyetetik, felsefe, çocuk gelişimi alanlarını kapsayan disiplinlerarası sınıf ekipleri o sınıftaki öğrencilerin ihtiyacına ve ilgilerine yönelik etkinlikler planlanmış ve uygulanmıştır. Özellikle okuldaki çocukların sosyoekonomik koşulları göz önünde bulundurulduğunda; ihtiyacı olan her öğrencinin psikolojik destek hizmeti, sağlık hizmeti alabilme olanağına erişmesi, çocuklarla felsefe atölyelerine, ‘Spolin Oyun Atölyeleri’ ne katılma şansı bulmaları, rol model olarak görebilecekleri üniversite öğrencileri ile her hafta bir araya gelebilmeleri, bağ kurabilmeleri, onların kişisel ve mesleki deneyimlerinden faydalanabilmeleri, çocukları desteklerken aynı zamanda çocukla teması olan ailelerin de ihtiyaç duyabilecekleri her alanda uzman desteği alabilme olanağına erişebilmeleri eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasına katkı sunan oldukça kapsayıcı çalışmalardır. Tüm bu çalışmaların sürdürülmesi sırasında biz öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda, proje ekibinde yer alan uzman ve akademisyenlerin değerli katkıları ile ‘Öğretmen Destek Faaliyetleri’ yürütülmüştür. Gerçekleştirilen buluşmalar ile bizler için açılan güvenli alanda deneyimlerimizi, duygularımızı paylaşmak, bilinçli farkındalık, meditasyon, kaynak oluşturma, köklenme, kil terapisi çalışmalarını deneyimlemek, edebiyattan, sinemadan, hayattan beslenerek; ‘insan’, ‘yaşam’, ‘mutluluk’, ‘başarı’, ‘haz’ vb. kavramlar hakkında beraberce düşünmek, farkındalık geliştirmek öğretmenlerin daha iyi hissetmesine ve bu iyi oluş halinin sınıf ve okul iklimine yansımasına katkı sunmuştur. Disiplinlerarası ve kurumlararası bir çalışma prensibi olan SOYAÇ Modeli ihtiyaç duyulan kaynakları bir araya getirebilme gücü ile öne çıkan bir modeldir. Bu çalışma prensibi ile üniversitetoplum işbirliği için kapsamlı bir örnek teşkil etmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
SOYAÇ modeli, Okul, Üniversite-toplum işbirliği
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özçelik Demiral, G. (2022). Üniversite-toplum işbirliği: SOYAÇ modeli. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (14-14 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.