Anne-baba ve çocuk ilişkisinin okul öncesi çocuklardaki duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.authorid | 0009-0002-0620-8745 | en_US |
dc.contributor.advisor | Zembat, Rengin | |
dc.contributor.author | Kahraman, Vildan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T22:36:06Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T22:36:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Çocukların birtakım becerileri elde etmesinde iki ebeveyninde etkili olacağı görüşünden yola çıkarak, okul öncesi çocuklarının anne ve babaları ile ilişkilerinin, çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisini incelemek, araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı, okul öncesi kurumlarda eğitim gören 48-66 ay aralığındaki çocukların anne ve babalarıyla olan ilişki düzeyleri ile çocukların duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Maltepe ilçe merkezinde bulunan anaokulu ve ilköğretim bünyesinde yer alan anasınıflarında eğitim gören 48-66 ay arasındaki 100 çocuğun anne, baba ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu kapsamda araştırmada 100 anne ve 84 baba ile öğretmenler tarafından çocukları için doldurulmuş 100 veriye ulaşılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmada yer alan çocuklar ile onların anne ve babalarının demografik özelliklerini belirlemek amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, okul öncesi çocuk ile anne baba arasındaki ilişkiyi belirlemek için “Çocuk Ana-Baba İlişki Ölçeği” ve çocukların duygu düzenleme becerilerini belirlemek için ise “Duygu Düzenleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sorularının alt sorularını ve diğer araştırma sorularındaki durumları test etmek amacıyla öncelikle normallik varsayımı sınanmıştır. Normallik varsayımının sınanması amacıyla her bir puan için Kolmogorov-Simirnov ve Shapiro-Wilk testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmacılara, eğitimcilere ve ailelere öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Based on the view that both parents will be effective in children's acquisition of certain skills, examining the effects of pre-school children's relationships with their parents on their emotion regulation skills constitutes the problem of the research. The aim of the study is to examine the relationship between the relationship levels of 48-66 month-old children in pre-school institutions with their mothers and fathers and children's emotion regulation skills. In this study, the relational survey model, one of the quantitative research methods, was used. The study group of the research consists of the mothers, fathers and teachers of 100 children between the ages of 48-66 months studying in kindergartens and pre-schools within primary education in the Maltepe district center of Istanbul in the 2021-2022 academic year. In this context, 100 data filled by 100 mothers and 84 fathers and teachers for their children were reached in the study. While determining the study group of the research, the easily accessible sampling technique, which is one of the non-random sampling methods, was used. The “Information Form" was used to determine the demographic characteristics of the children and their parents, the "Child-Parent Relationship Scale" was used to determine the relationship between preschool children and their parents and the "Emotion Regulation Scale" was used to determine children's emotion regulation skills. In order to test the sub-questions of the research questions and the situations in the other research questions, the normality assumption was tested first. In order to test the normality assumption, Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests were used for each score. In line with the findings, suggestions were presented to researchers, educators and families. | en_US |
dc.identifier.citation | Kahraman, V. (2023). Anne-baba ve çocuk ilişkisinin okul öncesi çocuklardaki duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi / Investigation of the effect of child parent relationship on emotion regulation skills in pre-school children. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/12462 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | T.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KT2526 | en_US |
dc.subject | Duygu düzenleme becerileri | en_US |
dc.subject | Anne-baba-çocuk ilişkisi | en_US |
dc.title | Anne-baba ve çocuk ilişkisinin okul öncesi çocuklardaki duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of child parent relationship on emotion regulation skills in pre-school children | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |