Otizmi olan çocuklara duyguları ayırt etme becerisi kazandırmada replik silikleştirme ile yapılan öğretimin etkililiği

dc.contributor.authorAvcıoğlu, Hasan
dc.contributor.authorEliçin, Özge
dc.date.accessioned2024-07-12T22:03:05Z
dc.date.available2024-07-12T22:03:05Z
dc.date.issued2014en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı otizmi olan çocuklara duyguları ayırt etme becerisi kazandırmada replik silikleştirme ile yapılan öğretimin etkililiğini belirlemektir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırma, otizmi olan 3 çocuk ile yürütülmüştür. Araştırmanın bağımlı değişkeni hedef çocukların duyguları ayırt etme becerisini öğrenme düzeyleri, bağımsız değişkeni ise replik silikleştirme ile yapılan öğretimdir. Hedef çocuklardan bağımlı değişkene ait, sunulan resimli kartları anlatması ve “Bu kız / çocuk/ insanlar ne hissetmiş” sorusuna uygun duygu ifadesi ile % 100 ölçütünde doğru tepki vermesi beklenmiştir. Araştırmada kullanılmak üzere duygu durumlarını anlatan 12 adet resimli karttan oluşan bir klasör hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda otizmi olan çocuklara duyguları ayırt etme becerisi kazandırmada replik silikleştirme ile yapılan öğretimin etkili olduğu, hedef çocukların replikler ortadan kaldırıldıktan sonra repliksiz olarak duygu durumlarını birbirinden ayırt edebildiği görülmüştür. Ayrıca, hedef çocukların uygulama sona erdikten sonra da bu becerileri kullanmaya devam ettikleri belirlenmiştir.en_US
dc.identifier.endpage330en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issue171en_US
dc.identifier.startpage317en_US
dc.identifier.trdizinid154237en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/154237
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9368
dc.identifier.volume39en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04623
dc.titleOtizmi olan çocuklara duyguları ayırt etme becerisi kazandırmada replik silikleştirme ile yapılan öğretimin etkililiğien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar