Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Mesleki Profesyonellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorKüsmüş, Gülşen İlçi
dc.contributor.authorZembat, Rengin
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.issued2020en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişkininincelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılındaMillî Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet kurumlarında görev yapmakta olan 438 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği”ve “Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Pearson Çarpım MomentlerKorelasyon Katsayısı, tanımlayıcı istatistikler (yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma) ve fark testleri (Tek Yönlü VaryansAnalizi (ANOVA), Kruskal Wallis-H Testi ve Post Hoc Analizi) kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, okul öncesiöğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile mesleki profesyonellikleri arasında orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişkiolduğu bulunmuştur. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin yaş, öğrenim durumu, mesleki kıdem,sınıfta bulunan çocuk sayısı ve eğitim verilen yaş grubu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı; öğretmenlerinmesleki profesyonelliklerinin ise yaş, eğitim durumu, mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığıbelirlenmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.3621
dc.identifier.endpage1739en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1725en_US
dc.identifier.trdizinid389269en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.3621
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/389269
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9607
dc.identifier.volume28en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04903
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Mesleki Profesyonellikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar