Felsefede yeni bir öğrenme yöntemi: tam öğrenme

dc.authorid0000-0002-5415-668Xen_US
dc.contributor.authorÇotuksöken, Betül
dc.date.accessioned2024-07-12T20:45:08Z
dc.date.available2024-07-12T20:45:08Z
dc.date.issued2002en_US
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.description.abstractFelsefe, dışdünya, düşünme ve dil arasındaki ilişkileri inceleyen düşünsel bir etkinliktir. Felsefe, tekil ya da tikel olan ile tümel arasındaki gerilimden doğan bir etkinlik olarak, bu gerilimi anlamanın yollarını gösterir. Felsefe, hem kuramsal hem de kılgısal (pratik, uygulamalı) yönü olan bir konudur. Felsefe, özel yöntemler aracılığıyla öğretilen bir bilgiler toplamıdır. İyi bilindiği gibi, felsefe alanında çeşitli öğretim yöntemleri vardır. Burada önerilen yöntem, "tam öğrenme" yoluyla öğretmedir. Bu yazıda, söz konusu yöntem aracılığıyla felsefe öğretiminden beklenen genel ve özel amaçlar, yeni bir müfredat programının çerçevesinde tartışılmaktadır. Aynı zamanda, tam öğrenme yöntemi, "dil felsefesi" ve "insan felsefesi" bağlamında değerlendirilmektedir.en_US
dc.description.abstractPhilosophy is an intellectual activity that studies the relationships between the external world, thing and language. Philosophy is an activity that rises from the tension between the singular or particular and universal, shows the ways of understanding this tension. Philosophy is both a theoretical and a practical issue. Philosophy is a totality of knowledges taught via particular methods. As it is well known, there is a variety of methods of teaching in the field of philosophy. The method proposed here is teaching through "the mastery learning". In this paper general and particular goals expected from the teaching of philosophy have been discussed within the framework of a new curriculum though the method in question. Meanwhile, the mastery learning method has been evaluated within the context of "the philosophy of language" and "the philosophy of man". The method that has been proposed throughout this article includes an eclectic approach to the teaching of philosophy which has been inspired by Bloom's taxonomy.en_US
dc.identifier.citationÇotuksöken, B. (2002). Felsefede yeni bir öğrenme yöntemi: tam öğrenme / A new teaching method in philosophy: the mastery learning. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2, ss. 31-52.en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage31en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1741
dc.institutionauthorÇotuksöken, Betül
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02535
dc.subjectfelsefeen_US
dc.subjectöğretimen_US
dc.subjectfelsefe öğretimien_US
dc.subjecttam öğrenme yoluyla öğretimen_US
dc.subjectdil felsefesien_US
dc.subjectinsan felsefesien_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectteaching philosophyen_US
dc.subjectteaching by the mastery learningen_US
dc.subjectphilosophy of languageen_US
dc.subjectphilosophy of manen_US
dc.titleFelsefede yeni bir öğrenme yöntemi: tam öğrenmeen_US
dc.title.alternativeA new teaching method in philosophy: the mastery learningen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar