Felsefede yeni bir öğrenme yöntemi: tam öğrenme
dc.authorid | 0000-0002-5415-668X | en_US |
dc.contributor.author | Çotuksöken, Betül | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:45:08Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:45:08Z | |
dc.date.issued | 2002 | en_US |
dc.department | Fakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Felsefe, dışdünya, düşünme ve dil arasındaki ilişkileri inceleyen düşünsel bir etkinliktir. Felsefe, tekil ya da tikel olan ile tümel arasındaki gerilimden doğan bir etkinlik olarak, bu gerilimi anlamanın yollarını gösterir. Felsefe, hem kuramsal hem de kılgısal (pratik, uygulamalı) yönü olan bir konudur. Felsefe, özel yöntemler aracılığıyla öğretilen bir bilgiler toplamıdır. İyi bilindiği gibi, felsefe alanında çeşitli öğretim yöntemleri vardır. Burada önerilen yöntem, "tam öğrenme" yoluyla öğretmedir. Bu yazıda, söz konusu yöntem aracılığıyla felsefe öğretiminden beklenen genel ve özel amaçlar, yeni bir müfredat programının çerçevesinde tartışılmaktadır. Aynı zamanda, tam öğrenme yöntemi, "dil felsefesi" ve "insan felsefesi" bağlamında değerlendirilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Philosophy is an intellectual activity that studies the relationships between the external world, thing and language. Philosophy is an activity that rises from the tension between the singular or particular and universal, shows the ways of understanding this tension. Philosophy is both a theoretical and a practical issue. Philosophy is a totality of knowledges taught via particular methods. As it is well known, there is a variety of methods of teaching in the field of philosophy. The method proposed here is teaching through "the mastery learning". In this paper general and particular goals expected from the teaching of philosophy have been discussed within the framework of a new curriculum though the method in question. Meanwhile, the mastery learning method has been evaluated within the context of "the philosophy of language" and "the philosophy of man". The method that has been proposed throughout this article includes an eclectic approach to the teaching of philosophy which has been inspired by Bloom's taxonomy. | en_US |
dc.identifier.citation | Çotuksöken, B. (2002). Felsefede yeni bir öğrenme yöntemi: tam öğrenme / A new teaching method in philosophy: the mastery learning. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2, ss. 31-52. | en_US |
dc.identifier.endpage | 52 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 31 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/1741 | |
dc.institutionauthor | Çotuksöken, Betül | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY02535 | |
dc.subject | felsefe | en_US |
dc.subject | öğretim | en_US |
dc.subject | felsefe öğretimi | en_US |
dc.subject | tam öğrenme yoluyla öğretim | en_US |
dc.subject | dil felsefesi | en_US |
dc.subject | insan felsefesi | en_US |
dc.subject | philosophy | en_US |
dc.subject | teaching | en_US |
dc.subject | teaching philosophy | en_US |
dc.subject | teaching by the mastery learning | en_US |
dc.subject | philosophy of language | en_US |
dc.subject | philosophy of man | en_US |
dc.title | Felsefede yeni bir öğrenme yöntemi: tam öğrenme | en_US |
dc.title.alternative | A new teaching method in philosophy: the mastery learning | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |