Erken matematik yeteneği testi - 2'nin (test of early mathematics ability - 2) Türkiye uyarlaması: Geçerlik, güvenirlik ve norm çalışması
No Thumbnail Available
Date
1999
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Marmara Üniversitesi
Access Rights
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Matematik tüm toplumların ve kültürlerin ortak dili olup, aynı zamanda günlük hayatın vazgeçilmez bir gerekliliğidir. Bilim adamları matematiği dünyanın düzen ve organizasyonu için öğrenilmesi gereken en güçlü araç olarak görmektedirler. Matematiğin alanına giren kavramlar çok çeşitlidir. Çokluk, sayma, numaralar, kümeler, toplama-çıkarma-bölme-çarpma gibi sayı ile ilgili temel kavramların yanı sıra; şekiller, ağırlık, hacim, uzunluk gibi kavramlar çocuğun gelişimine bağlı olarak doğumdan itibaren zaman içerisinde çeşitli aşamalardan geçerek öğrenilmeye başlarlar. Araştırmamızda geçerlik, güvenirlik ve norm çalışması yapılan Erken Matematik Yeteneği Testi-2 (EMYT-2) 3-8 yaş çocukların sayı ve sayı ile ilgili kavramlara dayalı matematik yeteneklerini ölçen bir test olduğu için aşağıda bu konudaki literatüre kısaca yer verilmiştir.
Description
Keywords
Journal or Series
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
11
Issue
11
Citation
Güven, Y. ve Oktay, A. (1999). Erken matematik yeteneği testi - 2'nin (test of early mathematics ability - 2) Türkiye uyarlaması: Geçerlik, güvenirlik ve norm çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 11(11), s. 163-182.