AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları
dc.contributor.author | Çakır, İlyas | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:18:22Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:18:22Z | |
dc.date.issued | 2002 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Kitapları | en_US |
dc.description.abstract | Ülkenin doğal, beşeri ve iktisadi her türlü kaynak ve imkanlarını tespit ederek, takip edilecek iktisadi, sosyal ve kültürel politika ve hedeflerin belirlenmesinde hükümetçe belirlenen amaçlar doğrultusunda kamu için emredici ve özel sektör için özendirici nitelikte kalkınma planları ile yıllık programları hazırlamak görevinde olan Devlet Planlama Teşkilatı, Anayasal bir kuruluş olup, eğitim ve özellikle mesleki ve teknik eğitimi beş yıllık kalkınma planlarında ve yıllık programlarda öncelikli ve sistemli bir yaklaşımla değerlendirmektedir. Beşeri ve fiziki kaynaklarını kalkınma hamlesinde seferber eden Ülkemiz, eğitimi, toplumun refah seviyesinin arttırılmasında ve gelişmeyi sağlamada etkili bir sosyal adaleti sağlayıcı araç olarak ele almıştır. Beşeri kaynaklar kalkınmanın sürükleyici faktörlerinden birisi olarak görülmüş ve bu potansiyelin eğitim yolu ile, kişilere meslek ve beceri kazandırarak kalkınmanın hizmetine verilmesi öngörülmüştür. Kalkınmada sanayileşmeye verilen özel önem nedeniyle, sanayileşmenin ihtiyaç duyacağı teknik eleman ihtiyacının karşılanabilmesi için mesleki ve teknik eğitime ağırlık verilmesi temel ilke olarak kabul edilmiştir. Türkiye'nin planlı kalkınma dönemine başladığı 1963 yılından itibaren, ülke ihtiyaçlarına göre tasarlanıp geliştirilmiş bir mesleki-teknik eğitim sisteminin, kalkınmada ve istihdamın arttırılmasında önemli bir rolü olduğu sürekli vurgulanmış ve her planda eğitimle ilgili temel politika olarak yer almıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | Çakır, İ. (2002). AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 38-45. | en_US |
dc.identifier.endpage | 45 | en_US |
dc.identifier.startpage | 38 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/4963 | |
dc.identifier.volume | II | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY08219 | |
dc.title | AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |