AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları

dc.contributor.authorÇakır, İlyas
dc.date.accessioned2024-07-12T21:18:22Z
dc.date.available2024-07-12T21:18:22Z
dc.date.issued2002en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Kitaplarıen_US
dc.description.abstractÜlkenin doğal, beşeri ve iktisadi her türlü kaynak ve imkanlarını tespit ederek, takip edilecek iktisadi, sosyal ve kültürel politika ve hedeflerin belirlenmesinde hükümetçe belirlenen amaçlar doğrultusunda kamu için emredici ve özel sektör için özendirici nitelikte kalkınma planları ile yıllık programları hazırlamak görevinde olan Devlet Planlama Teşkilatı, Anayasal bir kuruluş olup, eğitim ve özellikle mesleki ve teknik eğitimi beş yıllık kalkınma planlarında ve yıllık programlarda öncelikli ve sistemli bir yaklaşımla değerlendirmektedir. Beşeri ve fiziki kaynaklarını kalkınma hamlesinde seferber eden Ülkemiz, eğitimi, toplumun refah seviyesinin arttırılmasında ve gelişmeyi sağlamada etkili bir sosyal adaleti sağlayıcı araç olarak ele almıştır. Beşeri kaynaklar kalkınmanın sürükleyici faktörlerinden birisi olarak görülmüş ve bu potansiyelin eğitim yolu ile, kişilere meslek ve beceri kazandırarak kalkınmanın hizmetine verilmesi öngörülmüştür. Kalkınmada sanayileşmeye verilen özel önem nedeniyle, sanayileşmenin ihtiyaç duyacağı teknik eleman ihtiyacının karşılanabilmesi için mesleki ve teknik eğitime ağırlık verilmesi temel ilke olarak kabul edilmiştir. Türkiye'nin planlı kalkınma dönemine başladığı 1963 yılından itibaren, ülke ihtiyaçlarına göre tasarlanıp geliştirilmiş bir mesleki-teknik eğitim sisteminin, kalkınmada ve istihdamın arttırılmasında önemli bir rolü olduğu sürekli vurgulanmış ve her planda eğitimle ilgili temel politika olarak yer almıştır.en_US
dc.identifier.citationÇakır, İ. (2002). AB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartları. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 38-45.en_US
dc.identifier.endpage45en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4963
dc.identifier.volumeIIen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKöy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY08219
dc.titleAB'ye giriş sürecinde mesleki ve teknik eğitim ve ulusal meslek standartlarıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar