Omni kanal yönetimi ve müşteri memnuniyeti

dc.authorid0000-0002-8238-3185en_US
dc.contributor.authorTelli, Gonca
dc.contributor.authorGök, Ali
dc.date.accessioned2024-07-12T21:32:23Z
dc.date.available2024-07-12T21:32:23Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentRektörlük, Kongreler, Uluslararası İşletme ve Pazarlama Kongresien_US
dc.description.abstractBilgi teknolojilerinin hızla gelişmesiyle, eğitimli, bilinçli müşterilerinin sayısının Bilgi teknolojilerinin hızla gelişmesiyle, eğitimli, bilinçli müşterilerin sayısının artması ve müşterilerin teknolojiye, internete erişimlerinin kolaylaşması sonucunda pazarlama sektörü hızlı şekilde gelişmiş ve değişmiştir. Önceleri pazarlama ve alışverişler çevrimdışı (offline), mağazalar ve alışveriş merkezleri gibi tek kanal üzerinden yapılırken internetin gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla alışverişler çevrimiçi (online) çok kanallı yapıya dönüşmüştür. Ancak çok kanallı pazarlamada çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlamanın birbirinden bağımsız olması ve kanallar arası bütünleşmenin sağlanamamasından dolayı müşteriler alışverişlerinde bir bütünlük sağlayamamışlardır. Bütünlüğün sağlanması ve müşterilere eşsiz bir satın alma deneyimi yaşatabilmek için çevrimiçi ve çevrimdışı tüm kanalların entegre edilmesi ile omnikanal yaklaşımı oluşturulmuştur. Omnikanal farklı kanalların ve temas noktalarının işbirliği yapmasıyla müşterilere kesintisiz bir alışveriş keyfi sağlamaktadır. Omnikanal, pazarlama, perakende, iletişim veya bilgi sistemleri gibi çeşitli alanları etkileyen son yılların en önemli perakende devrimlerinden biri olarak görülebilir. Bu çalışma bir omnikanal yapısının değerlendirildiği bir tarama çalışmasıdır. Bu tarz uygulamaların etkileri daha sonraki çalışmalar için önerilebilir. Çalışma aynı zamanda doktora tezinin bir parçasını oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe marketing sector has developed and changed rapidly with the development of information technologies, the number of educated, conscious customers and the accessibility of customers to technology and internet. In the past, marketing and purchasing the product were made in single channel such as offline, stores and shopping malls. With the development and spread of the Internet, it was added to the online web based marketing and turned into a multi-channel structure. Nowadays, since online and offline marketing can not be evaluated independently and integration cannot be achieved, the understanding of omni channel has begun. Omni channel brings in an optimal customer experience with the cooperation of different channels and contact points. Omni channel approach has been created with integration of all online and offline channels to provide customers with a unique purchasing experiences. The Omni channel is one of the most important retail revolutions of recent years, affecting various areas such as marketing, retail, communications or information systems. The aim of this study is to determine the difference between omni channel management and other channels and to raise awareness about omni channel management in retail sector. On this paper I also studied on omni channel management and fulfillment methods and its affects on customer satisfactions. The study is also part of the doctoral thesis.en_US
dc.identifier.citationTelli, G. ve Gök, A. (2019). Omni kanal yönetimi ve müşteri memnuniyeti. International Congress on Business and Marketing. s. 102-122.en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-27-7
dc.identifier.startpage102en_US
dc.identifier.urihttps://icbm.world/?lang=tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6400
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Congress on Business and Marketingen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY07965
dc.subjectDigital Marketingen_US
dc.subjectOmni Channelen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.titleOmni kanal yönetimi ve müşteri memnuniyetien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar