Belli teknolojilerin matematik ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Son yıllarda grafik-çizer hesap makineleri ve bilgisayar gibi teknolojiler öğretme-öğrenme sürecinde değişik oIanaklar sunmaktadırlar. Fen ve matematik alanlarında yapısalcı yaklaşımların önem kazandığı günümüzde öğrenme-öğretme sürecinin veri toplama veri analizi (tablo ve grafik gibi görsel destek vb.) ve uygun model geliştirme aşamalarında bu teknolojiler yaygın olarak kullanıImaktadır. Farklı öğrenme tarzlarına sahip öğrencilere kendi öğrenme tarzlarına uygun seçenekler bu teknolojiler tarafından sunulmaktadır. Bu bildiride matematik ve fen bilimlerinin farklı konu ve sınıf seviyelerinde çeşitli teknolojilerin yapısalcı yaklaşım çerçevesinde kullanıldığı çaIışmalar ve sonuçIar incelenecektir.
Graphing calculators and computers offers opportunities on teaching and learning. It is easy to collect and analyzing data and develop model based on the data by using these technologies. In addition these technologies support students with different learning style. This paper will present research findings using these technologies as a part of investigative learning enviroments on student successes and attitudes.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Yapısalcı öğrenme, Öğrenme tarzları, Grafik-çizer hesap makineleri, Bilgisayar yazılımları, Costructivist learning, Learning styles, Graphing calculator, Computer

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Durmuş, S., Bahar, M. ve Ateş, S. (2001). Belli teknolojilerin matematik ve fen bilimleri eğitiminde kullanımı. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (439-443 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.