İkinci şanslar: Bir yüksek öğretim programını tamamlamış ve yeniden örgün lisans eğitimine başlamış öğrenciler üzerine niteliksel bir araştırma

dc.authorid0000-0001-8550-3085en_US
dc.contributor.authorMalkoç, İsmail Burak
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:40Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:40Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractTürkiye üniversitelerinde açılan örgün lisans programlarına kaydolan öğrenciler arasında önceden bir yükseköğretim kurumundan mezun olmuş öğrencilerin oranı giderek artmaktadır. Literatürde bu öğrencilere ilişkin araştırmalarsa yok denecek kadar azdır. Bu araştırma bu öğrencilerin; öncelikle kim olduklarını, demografik, ekonomik ve toplumsal niteliklerini betimlemeyi, ardından önceki eğitimlerini, kariyerlerini neden geride bıraktıklarını ve yeni disiplinlerini hangi amaçlarla tercih ettiklerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Niteliksel ve betimsel bir yöntem benimsenen bu araştırmada; ikinci defa üniversite okuma kararının öğrencinin sahip olduğu ekonomik ve toplumsal sermaye ile ilişkili olduğu ortaya konmuş ve önceki yükseköğretim disiplinlerine dair tercihlerini “yanlış” olarak değerlendiren öğrencilerin bu tercihlerinde çoğunlukla eğitime dair hâkim toplumsal bakış açısını suçladıkları anlaşılmıştır. Bu öğrencilerin yeni yükseköğretim disiplinlerine dair tercihleriyse; idealindeki mesleğin eğitimini almak, kendini geliştirmek ve iş olanakları yüksek bir alana geçmek olarak ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractAmong all the students enroll the undergraduate programs of Turkey, the number of students that already have higher education degrees in advance is growing gradually. However, in the literature, there is almost no research about these students. This study aims; to describe who these students are, their demographic, economic, and social qualities, and to reveal why they left their former educations and careers behind, and what their motivations are to prefer their current departments. Adopting qualitative and descriptive methods, this study revealed that the decision of enrolling university for the second time associated with the economic or social capital of the student and found out that the students principally blame the dominant perception of the society about education, for their “wrong” preference of their former departments. Further, the motivations of the students for the preferences of the current departments emerged as; to study for the dream occupation, to improve oneself, and to find better job opportunities.en_US
dc.identifier.citationMalkoç, İ. B. (2019). İkinci şanslar: Bir yüksek öğretim programını tamamlamış ve yeniden örgün lisans eğitimine başlamış öğrenciler üzerine niteliksel bir araştırma / Second chances: A qualitative study about formal undergraduate students that already have higher education degrees in advance. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2(1), s. 35-49.en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/44899/508556
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2663
dc.identifier.volume2en_US
dc.institutionauthorMalkoç, İsmail Burak
dc.language.isotren_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.ispartofÜniversite Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.32329/uad.508556en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY04005
dc.subjectyükseköğretimen_US
dc.subjectikinci üniversiteen_US
dc.subjectokul terken_US
dc.subjectyetişkin öğrencileren_US
dc.subjecteğitim sosyolojisien_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjectre-enrollmenten_US
dc.subjectdrop outen_US
dc.subjectnontraditional studentsen_US
dc.subjectsociology of educationen_US
dc.titleİkinci şanslar: Bir yüksek öğretim programını tamamlamış ve yeniden örgün lisans eğitimine başlamış öğrenciler üzerine niteliksel bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeSecond chances: A qualitative study about formal undergraduate students that already have higher education degrees in advanceen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar