Kitle kültürüne eleştirel bir bakış: alternatif medya örneği olarak fanzin
Küçük Resim Yok
Tarih
2020
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu tez çalışması kültür endüstrisi olgusunu hesaba katan eleştirel iletişim sosyolojisi yaklaşımını fanzin örneği üzerinden uygulamak amacıyla oluşturulmuştur. Alternatif bir yayın örneği olarak fanzin, kitle kültürü kuramının dikkati çektiği yaygın, çoğunluğun beğenisine ve tüketim alışkanlıklarına dayalı bir düşün dünyasını yansıtmak yerine mevcut toplumsal düzenin eleştirisini, düşünsel ve deneyimsel yaratıcılığı savunmak bakımından önemlidir. Dolayısıyla bu tez çalışması bir yandan toplumsal yapının eleştirisi, diğer yandan bu eleştiriyi dile getiren fanzinlerin söylem analizini, fanzin yayımcılarının görüşlerinin değerlendirilmesini ve okuyucu kitlenin araştırma sonuçlarını içermektedir. Popüler kültürün yükselişi ile medyanın bir güç olarak yükselişi arasındaki ilişki bu tez çalışmasında daha çok alternatif medyanın doğuşu ve fanzin karşı-kültür hareketinin yaygın, kitlesel ve popüler olanı olumsuzlaması bağlamında ele alınmaktadır.
This thesis has been created to apply the critical sociology of communication approach, which takes into account the culture industry phenomenon, through the example of fanzine. Fanzine magazines as alternative examples of mass culture theory is important for defending the critique of social order, intellectual and experiential creativity instead of reflecting a common world of thought based on the taste and consumption habits of the majority. Therefore, this thesis study includes the criticism of the social structure on the one hand, the discourse analysis of the fanzins expressing this criticism, the evaluation of the views of the fanzin publishers and the research results of the audience. In this thesis, the relationship between the rise of popular culture and the rise of the media as a power is discussed in the context of the birth of alternative media and the negativity of the widespread, mass and popular of the fanzine counter or cross-cultural movement.
This thesis has been created to apply the critical sociology of communication approach, which takes into account the culture industry phenomenon, through the example of fanzine. Fanzine magazines as alternative examples of mass culture theory is important for defending the critique of social order, intellectual and experiential creativity instead of reflecting a common world of thought based on the taste and consumption habits of the majority. Therefore, this thesis study includes the criticism of the social structure on the one hand, the discourse analysis of the fanzins expressing this criticism, the evaluation of the views of the fanzin publishers and the research results of the audience. In this thesis, the relationship between the rise of popular culture and the rise of the media as a power is discussed in the context of the birth of alternative media and the negativity of the widespread, mass and popular of the fanzine counter or cross-cultural movement.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Fanzin, Kitle kültürü, Kültür endüstrisi, Yeni Medya, Karşı-kültür, Fanzine, Mass culture, Culture industry, New Media, Cross-culture
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özyurt, M. O. (). Kitle kültürüne eleştirel bir bakış: alternatif medya örneği olarak fanzin / A critical review of the mass culture: fanzine as an alternative media sample (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.