Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve tekniklerin çeşitliliğinin incelenmesi
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi dönemde yaşanan deneyimlerin yetişkinlikteki etkileri düşünüldüğünde, meraklı, sorgulayan, araştıran, inceleyen ve üreten bireylerin yetişmesi açısından fen eğitimi önemlidir.Öğretmenlerin, çocukların merak duygusunu canlı tutacak, problem çözme, keşfetme becerileri ve diğer bilimsel süreç becerilerini kazandırabilecek yöntem ve teknik bakımından zengin içerikli fen etkinlikleri planlamaları gerekmektedir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve tekniklerin çeşitliliğinin incelenmesi amaçlanmıştır.Öğretmenin kıdemi, çalıştığı yaş grubu ve kurum türünün fen etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve tekniklerin çeşitliliğine etkisi ise araştırmanın alt problemleri olarak ele alınmıştır.