Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve tekniklerin çeşitliliğinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul öncesi dönemde yaşanan deneyimlerin yetişkinlikteki etkileri düşünüldüğünde, meraklı, sorgulayan, araştıran, inceleyen ve üreten bireylerin yetişmesi açısından fen eğitimi önemlidir.Öğretmenlerin, çocukların merak duygusunu canlı tutacak, problem çözme, keşfetme becerileri ve diğer bilimsel süreç becerilerini kazandırabilecek yöntem ve teknik bakımından zengin içerikli fen etkinlikleri planlamaları gerekmektedir. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve tekniklerin çeşitliliğinin incelenmesi amaçlanmıştır.Öğretmenin kıdemi, çalıştığı yaş grubu ve kurum türünün fen etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve tekniklerin çeşitliliğine etkisi ise araştırmanın alt problemleri olarak ele alınmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitimde fen etkinliği, Fen etkinliğinde yöntem ve teknik, Yöntem ve teknik

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kayalı, E. T., Yuvarlak, L. ve Erşan, Ş. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerinde kullandıkları yöntem ve tekniklerin çeşitliliğinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.