Türkiye’de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünü

dc.contributor.authorOktay, Ayla
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:28Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:28Z
dc.date.issued1983en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractÇocuğun yaşamının ilk beş yılındaki eğitimine de en az beslenmesi veya sağlığı kadar önem verilmeye başlanması, XX. yüzyılın uygar toplumlarının eğitimsel açıdan kanımızca en belirgin özeliklerinden biri olarak kabul edilebilir. Yaşamın ilk yıllarının önemi, ta eski çağlardan beri, çeşitli toplumlarda üzerinde durulmuş olan bir konu olmakla birlikte, belirli bir uygarlık düzeyine ulaşmış toplumlarda bu denli yaygın bir biçimde kabul görmesi XX. yüzyıla özgü bir niteliktir. Konu ile ilgili olarak daha geçen yüzyılda başlayan araştırma ve çalışmalar, yaşadığımız yüzyılda da artarak sürmüş ve «çocuğun yaşamının ilk beş yılında aldığı etkilerin izlerini tüm yaşam! boyunca taşıdığı» görüşü giderek artan bir şekilde kabul edilir olmuştur.en_US
dc.identifier.citationOktay, A. (1983). Türkiye’de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünü. Eğitim ve Bilim, 7(42), s.3-7.en_US
dc.identifier.endpage7en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage3en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1052
dc.identifier.volume7en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTürk Eğitim Derneğien_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY00704
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleTürkiye’de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünüen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar