Türkiye’de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünü
dc.contributor.author | Oktay, Ayla | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:36:28Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:36:28Z | |
dc.date.issued | 1983 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Çocuğun yaşamının ilk beş yılındaki eğitimine de en az beslenmesi veya sağlığı kadar önem verilmeye başlanması, XX. yüzyılın uygar toplumlarının eğitimsel açıdan kanımızca en belirgin özeliklerinden biri olarak kabul edilebilir. Yaşamın ilk yıllarının önemi, ta eski çağlardan beri, çeşitli toplumlarda üzerinde durulmuş olan bir konu olmakla birlikte, belirli bir uygarlık düzeyine ulaşmış toplumlarda bu denli yaygın bir biçimde kabul görmesi XX. yüzyıla özgü bir niteliktir. Konu ile ilgili olarak daha geçen yüzyılda başlayan araştırma ve çalışmalar, yaşadığımız yüzyılda da artarak sürmüş ve «çocuğun yaşamının ilk beş yılında aldığı etkilerin izlerini tüm yaşam! boyunca taşıdığı» görüşü giderek artan bir şekilde kabul edilir olmuştur. | en_US |
dc.identifier.citation | Oktay, A. (1983). Türkiye’de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünü. Eğitim ve Bilim, 7(42), s.3-7. | en_US |
dc.identifier.endpage | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 42 | en_US |
dc.identifier.startpage | 3 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/1052 | |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Türk Eğitim Derneği | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitim ve Bilim | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KY00704 | |
dc.subject | Okul öncesi dönem | en_US |
dc.subject | Türkiye | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Türkiye’de okul öncesi eğitimin dünü ve bugünü | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |