E-ticaret satış verileri üzerinde bir veri bilimi vaka çalışması

dc.authorid0000-0003-2409-3988en_US
dc.contributor.advisorTunalı, Volkan
dc.contributor.authorTemmuz Gürcanok, Ozan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:28:22Z
dc.date.available2024-07-12T22:28:22Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-01en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractVeri madenciliği ve veri bilimi yöntemleri ile gün geçtikçe gelişen ve değişen bilgilerinin değerlendirilmesinin önü açılmıştır. Bu çalışmayla nostaljiktatlar.com eticaret sayfasında tüketicilerin satın aldığı nostaljik tat ve oyuncakların veri madenciliği yöntemleri, analizde kullanılan algotirmaları ile en çok satın alınan, birlikte alınmış ve birlikte alınabilecek olan ürünlerin analizi ve tahminlemesi ile ortaya çıkan sonuçları gözler önüne serilmiştir. Bu değerlendirmeler veri madenciliği yöntemlerinden biri olan birliktelik kuralı algoritmaları arasında olan Frequent Pattern Growth Algoritması tercih edilmiştir. Birliktelik kuralımız; tüketici tarafından ne zaman ve ne türdeki ürünlerin sepetinde olduğunun ve bu ürünlerin değerlendirmelerini kapsamaktadır. Tüketicilerin eğilimleri üzerinde, alışkanlıkları gibi durumlarda ürünlere olan eğilimi, ne şekilde ihtiyaç duyabileceği incelenerek, analizin sonuçları değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the help of data mining and data science methods, it has been paved the way to evaluate the information that has been developing and changing day by day. In this study, the data mining methods of nostalgic tastes and toys purchased by consumers on the nostaljiktatlar.com e-commerce page, and the results obtained with the analysis and estimation of the products purchased and purchased together and which can be purchased together with the data mining methods are revealed. Frequent Pattern Growth Algorithm, which is one of the association mining algorithms, which is one of the data mining methods, is preferred. Our rule of association; and when and what kind of products are in the basket by the consumer. The results of the analysis were evaluated by examining the tendency of the consumers on the tendencies and the products they need in situations such as their habits.en_US
dc.identifier.citationTemmuz Gürcanok, O. (2020). E-ticaret satış verileri üzerinde bir veri bilimi vaka çalışması / A data science case study on e- commerce sales data (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11745
dc.institutionauthorTemmuz Gürcanok, Ozanen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT1783en_US
dc.subjectBirliktelik kuralıen_US
dc.subjectBir arada alınan ürünleren_US
dc.subjectSepet analizien_US
dc.subjectFrequent Pattern Growth algoritmasıen_US
dc.subjectKNIMEen_US
dc.subjectAssociation Ruleen_US
dc.subjectCo-Purchased Productsen_US
dc.subjectMarket basket analysisen_US
dc.subjectFrequent Pattern Growth algorithmen_US
dc.subjectKNIMEen_US
dc.titleE-ticaret satış verileri üzerinde bir veri bilimi vaka çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA data science case study on e-commerce sales dataen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Ozan_Temmuz_Gürcanok_171402208.pdf
Boyut:
3.83 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format