Dijital pazarlamada marka denkliğinin sigorta sektöründe aracı memnuniyeti üzerine etkisi

dc.authorid0000-0003-2275-4682en_US
dc.contributor.authorAydın, Samet
dc.contributor.authorKirazlı, Tahir
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:24Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:24Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractFinans kurumları özellikle bankalar sayesinde dijital dönüşümde öncü bir konumda olsalar da aynı durumun sigorta şirketleri için geçerli olmadığı gözlenmektedir. Sigorta sektörü halen ağırlıklı olarak aracılar ve onların etkinliğine dayanmaktadır. Bu nedenle, sektörde hayata geçirilen dijital pazarlama uygulamalarının aracıların memnuniyeti üzerinde nasıl etkiler oluşturacağına dair farklı çekinceler bulunmaktadır. Aracıların güçlü ilişkilere sahip oldukları müşteri portföyleri düşünüldüğünde, aracı memnuniyeti sektörde başarı için en temel kriterlerden biri halini almaktadır. Öte yandan, sektörde dijital pazarlama uygulamalarının daha ziyade bireysel müşterilere yönelik ferdi kaza, taşıt, sağlık, yaşam vb. ürün gamında yoğunlaştığı, kurumsal müşterilere yönelik ürünlerde aynı eğilimin henüz olgunlaşmadığı gözlenmektedir. Dolayısıyla, dijital pazarlamanın işletmelerin marka denkliğine ne gibi katkılar yapacağı, özellikle aracılar ile ilişkileri nasıl etkileyeceği merak konusudur. Buradan hareketle, bu çalışmanın konusu nakliyat sigortaları alanında dijital pazarlama uygulamalarının katkısıyla oluşan marka denkliğinin aracı memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında 243 sigorta aracısından elde edilen veri analiz edilerek sigorta işletmelerinin marka denkliği, aracılara sunulan komisyon oranları ve aracı memnuniyeti değişkenleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma sonucunda, dijital pazarlamada marka denkliğinin nakliyat sigortaları sektöründe aracı memnuniyeti üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Önemli bir diğer sonuç ise marka denkliğinin tespit edilen bu etkisinin sigorta işletmelerinin uyguladıkları aracı komisyon oranlarına göre farklılık göstermediğidir.en_US
dc.description.abstractAlthough financial institutions are in a leading position in digital transformation, especially thanks to banks, it is observed that the same situation does not apply to insurance companies. The insurance industry still relies heavily on intermediaries and their effectiveness. Therefore, there are different concerns about how digital marketing applications implemented in the industry will have an impact on the satisfaction of intermediaries. Considering the customer portfolios that the intermediaries have strong relationships with, intermediary satisfaction becomes one of the basic criteria for success in the sector. On the other hand, digital marketing practices in the sector are mostly related to personal accident, vehicle, health, life, etc. for individual customers. It is observed that the same trend has not yet matured in the products for corporate customers. Hence, it is a matter of curiosity how digital marketing will contribute to the brand equity of the companies, especially how it will affect the relations with intermediaries. From this point of view, the subject of this study is to determine the effect of brand equity -formed by the contribution of digital marketing applications- on intermediary satisfaction in the transportation insurance industry. Within the scope of the research, the data obtained from 243 insurance intermediaries were analyzed, and the relationships between the insurance companies’ brand equity, commission rates offered to intermediaries and intermediary satisfaction variables were examined. As a result of the research, it has been revealed that brand equity in digital marketing has a positive effect on intermediary satisfaction in the transportation insurance industry. Another important result is that this determined effect of brand equity does not differ according to the intermediary commission rates applied by insurance companies.en_US
dc.identifier.citationAydın, S. ve Kirazlı, T. (2020). Dijital pazarlamada marka denkliğinin sigorta sektöründe aracı memnuniyeti üzerine etkisi / The effect of brand equity in digital marketing on intermediary satisfaction in the insurance industry. 2(1), s. 29-47.en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2629
dc.identifier.volume2en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKayseri Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02118
dc.subjectAracı memnuniyetien_US
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectMarka denkliğien_US
dc.subjectNakliyat sigortaları sektörüen_US
dc.subjectBrand equityen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectIntermediary satisfactionen_US
dc.subjectTransportation insurance industryen_US
dc.titleDijital pazarlamada marka denkliğinin sigorta sektöründe aracı memnuniyeti üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of brand equity in digital marketing on intermediary satisfaction in the insurance industryen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar