Brand communication and rebuilding identities: Case study on brand activation of mamakhe jogja on students self image in faculty of psychology and socio-cultural of Islamic University of Indonesia
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Good brand communication will always have an excellent impact on the customers and will make the customers feel more connected to the brand. Brand communication that needs to be done consists of brand visualization and brand activation. Brand activation strategy is considered very appropriate to market the product but still focus on brand relationships with consumers. In creating brand activation, the brand must be able to build an emotional relationship with consumers. The stronger the emotional connection, the more qualified the interaction will be. Such a concept has been used by one of the souvenir products in Yogyakarta nowadays, Mamahke Jogja. This research was conducted to find out how the influence of brand activation of Mamahke Jogja, to the self image of students of Faculty of Psychology and Social Sciences of Islamic University of Indonesia, with quantitative approach of positivism paradigm and using innovation diffusion theory. Research subjects were 100 students selected using purposive sampling technique. The method used was an online survey. Data analysis was run in the form of bivariarial analysis with simple linear regression test to know the influence of both variables. The results of hypothesis testing conducted showed that brand activation of Mamahke Jogja increased product purchases, as well as minimizing the cost of promotion for Mamahke Jogja products.
İyi marka iletişimi her zaman müşteriler üzerinde mükemmel bir etkiye sahip oluyor ve müşterilerin markaya daha bağlı hissetmelerini sağlamaktadır. Marka iletişiminde yapılması gereken markanın görselleştirilmesi ve aktivasyonudur. Marka aktivasyon stratejisinin ürünü pazarlamak için çok uygun olduğu düşünülmekte ancak yine de tüketicilerle marka ilişkilerine odaklanılmaktadır. Marka aktivasyonu yaratılırken, markanın tüketicilerle duygusal bir bağ kurması gerekmektedir. Duygusal bağlantı ne kadar güçlüyse kurulan ilişki o kadar güçlü olacaktır. Böyle bir konsept, günümüzde Mamahke Jogja’nın hediyelik eşya ürünlerinden Yogyakarta’da kullanılmıştır. Bu çalışma Mamakhe Jogia marka aktivasyonunun Endonezya İslam Üniversitesi Psikoloji ve Sosyo- Kültür Fakültesi öğrencilerinin kişisel imajını nasıl etkilediğini açıklamak için gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma gerçekleştirilirken pozitivist paradigmanın niceliksel çözümleme yaklaşımı ve yenilik yayılım teorisi uygulanmıştır. Araştırmanın öznesi amaçsal örneklem yöntemi kullanılarak seçilen yüz öğrenci olarak belirlenmiştir. Anket çevrimiçi ortamda katılımcılara ulaştırılmıştır. Her iki değişkenin etkisini bilmek için basit doğrusal regresyon testi ile iki değişkenli analiz şeklinde veri analizi yapılmıştır. Yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre, marka aktivasyonu Mamahkle Jogja’nın ürün alımlarını arttırmasının yanı sıra Mamahle Jogja ürünleri için tanıtım maliyetini de en aza düşürmüştür.
İyi marka iletişimi her zaman müşteriler üzerinde mükemmel bir etkiye sahip oluyor ve müşterilerin markaya daha bağlı hissetmelerini sağlamaktadır. Marka iletişiminde yapılması gereken markanın görselleştirilmesi ve aktivasyonudur. Marka aktivasyon stratejisinin ürünü pazarlamak için çok uygun olduğu düşünülmekte ancak yine de tüketicilerle marka ilişkilerine odaklanılmaktadır. Marka aktivasyonu yaratılırken, markanın tüketicilerle duygusal bir bağ kurması gerekmektedir. Duygusal bağlantı ne kadar güçlüyse kurulan ilişki o kadar güçlü olacaktır. Böyle bir konsept, günümüzde Mamahke Jogja’nın hediyelik eşya ürünlerinden Yogyakarta’da kullanılmıştır. Bu çalışma Mamakhe Jogia marka aktivasyonunun Endonezya İslam Üniversitesi Psikoloji ve Sosyo- Kültür Fakültesi öğrencilerinin kişisel imajını nasıl etkilediğini açıklamak için gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma gerçekleştirilirken pozitivist paradigmanın niceliksel çözümleme yaklaşımı ve yenilik yayılım teorisi uygulanmıştır. Araştırmanın öznesi amaçsal örneklem yöntemi kullanılarak seçilen yüz öğrenci olarak belirlenmiştir. Anket çevrimiçi ortamda katılımcılara ulaştırılmıştır. Her iki değişkenin etkisini bilmek için basit doğrusal regresyon testi ile iki değişkenli analiz şeklinde veri analizi yapılmıştır. Yapılan hipotez testlerinin sonuçlarına göre, marka aktivasyonu Mamahkle Jogja’nın ürün alımlarını arttırmasının yanı sıra Mamahle Jogja ürünleri için tanıtım maliyetini de en aza düşürmüştür.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Brand activation, self image, instagram, innovation diffusion, Marka Aktivasyonu, Kişisel imaj, İnstagram, Yenilik Yayılım
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Putra, K. ve Putri, T. S. (2019). Brand communication and rebuilding identities: Case study on brand activation of mamakhe jogja on students self image in faculty of psychology and socio-cultural of Islamic University of Indonesia / Marka iletişimi ve kimliklerin yeniden inşası: Mamakha Jogja marka aktivasyonunun Endonezya İslam Üniversitesi Psikoloji ve Sosyo-kültür Fakültesi öğrencilerinin kişisel imajı üzerindeki etkileri: Örnek olay incelemesi. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 38-39.