Global marka taratmak üzerine bir çalışma

dc.contributor.authorSinanoğlu, F. Reşat
dc.date.accessioned2024-07-12T20:42:44Z
dc.date.available2024-07-12T20:42:44Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümüen_US
dc.description.abstractÇalışmada; başlıca global marka yaratma serüveninin, herhangi bir disiplinin çoklu öğretilerden bağımsız analiz edebileceği bir macera olmadığı gösterilmek istenmiştir. Bu nedenle, global marka yaratma süreçlerinin anlaşılabilmesi için piyasa demokrasisi ile bağlantılı köklü ve çoklu bir ekonomik analize ihtiyaç olduğu vurgulanmıştır. Yaratımın temel atma süreçlerinin içe dönük çabalar olduğu üzerinde durularak, temelsiz dışa dönük projelerin işe yaramayacağına dikkat çekilmek istenmiştir. Global markalara sahip olmanın doğrudan bir hedef olmadığı, hak edilecek bir sonuç olduğu ve yaratabildiği yüksek katma değer kadar anlam kazandığı “ana fikir” olarak işlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis paper aims to demonstrate that the process to create a global brand can not be analyzed within one discipline, independent from others. Therefore, the paper emphasizes that to understand the processes to create a global brand, there is a need for deep economic analyses related to the market economy. It is also highlighted that the methods to lay the foundation to create a global brand are inward looking and therefore foundationless outward looking efforts will not succeed. As this paper’s main theme, owning global brands is not an objective but a well deserved result and is only as meaningful as its ability to generate high added value.en_US
dc.identifier.citationSinanoğlu, F. (2018). Global marka taratmak üzerine bir çalışma / A study on creating a global brand. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 20-37. http://dergipark.org.tr/iled/issue/37676/435310en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.identifier.issn2149-634X
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage20en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.org.tr/iled/issue/37676/435310
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1517
dc.identifier.volume5en_US
dc.institutionauthorSinanoğlu, F. Reşat
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02753
dc.subjectOpen societyen_US
dc.subjectopen economy scale of competitivenessen_US
dc.subjectbrand leverageen_US
dc.subjecthigh added valueen_US
dc.subjectAçık toplumen_US
dc.subjectaçık ekonomien_US
dc.subjectrekabet seviyesien_US
dc.subjectmarka kaldıracıen_US
dc.subjectyüksek katma değeren_US
dc.titleGlobal marka taratmak üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA study on creating a global branden_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar