Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik eğitimine yönelik inanç ve öz yeterliklerinin 48-60 aylık çocukların matematik becerileri üzerinde etkisinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç :Ülkemizde okulöncesi dönem çocuklarını erken dönemde matematik eğitimine yönelik çalışmaları her geçen gün artmaktadır. Matematik eğitiminde adımların erken atılmasındaki önemin kıymeti zamanla daha net anlaşılmaktadır. Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik eğitimiyle ilgili inanç ve özyeterliliklerini ölçmeye yönelik araştırmalar bulunmakta fakat daha kapsamlı araştırmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Yapılan araştırmaların okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilere katkı sağlayacağını ve farklı bir bakış açısı kazandıracağı düşünülmektedir. Bu araştırma Uşak Üniversitesinde okul öncesi öğretmenliği okuyan 1, 2, 3. Ve 4.sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırma okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin matematik eğitimine yönelik inançlarını ve özyeterliliklerinin 48-60 aylık çocukların matematiksel becerilerinin üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında katılımcılara erken çocukluk döneminde matematik eğitimiyle ilgil 33 soru sorulmuştur ve 1’den 5’e kadar derecelendirme yapılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Matematiksel beceri, Gözlemleme, Karşılaştırma, Sınıflandırma, Örüntüleme, Grafikçizme
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Aziz, F., Aykan, İ., Halleyva, O. ve Curun, Y. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik eğitimine yönelik inanç ve öz yeterliklerinin 48-60 aylık çocukların matematik becerileri üzerinde etkisinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.