Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik eğitimine yönelik inanç ve öz yeterliklerinin 48-60 aylık çocukların matematik becerileri üzerinde etkisinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç :Ülkemizde okulöncesi dönem çocuklarını erken dönemde matematik eğitimine yönelik çalışmaları her geçen gün artmaktadır. Matematik eğitiminde adımların erken atılmasındaki önemin kıymeti zamanla daha net anlaşılmaktadır. Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik eğitimiyle ilgili inanç ve özyeterliliklerini ölçmeye yönelik araştırmalar bulunmakta fakat daha kapsamlı araştırmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Yapılan araştırmaların okul öncesi öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilere katkı sağlayacağını ve farklı bir bakış açısı kazandıracağı düşünülmektedir. Bu araştırma Uşak Üniversitesinde okul öncesi öğretmenliği okuyan 1, 2, 3. Ve 4.sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırma okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin matematik eğitimine yönelik inançlarını ve özyeterliliklerinin 48-60 aylık çocukların matematiksel becerilerinin üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında katılımcılara erken çocukluk döneminde matematik eğitimiyle ilgil 33 soru sorulmuştur ve 1’den 5’e kadar derecelendirme yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Matematiksel beceri, Gözlemleme, Karşılaştırma, Sınıflandırma, Örüntüleme, Grafikçizme

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aziz, F., Aykan, İ., Halleyva, O. ve Curun, Y. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının matematik eğitimine yönelik inanç ve öz yeterliklerinin 48-60 aylık çocukların matematik becerileri üzerinde etkisinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.